Server fout

Server fout

door Ger Tielemans -
Aantal antwoorden: 5

Gebruikers denken dat Moodle vol fouten zit, omdat de server bijvoorbeeld meldt dat er een fout is opgetreden en de sessie/cookie is weggevallen of zo...

Woord fout vermijden in uitleg naar gebruikers: dergelijke meldingen maken ze onzeker.. wat zou er dan nog meer fout kunnen zijn?

..en als je het goed bekijkt is het vaak geen fout - neem bijvoorbeeld de door de beheerder ingestelde beveiligings-time-out van de server die je krijgt als je te lang niets doet - maar een eigenschap van het internet dat toch dynamischer is dan een windowsprogramma.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: Server fout

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
In regel krijgen gebruikers geen foutmeldingen te zien. De meeste foutmeldingen die ik vind, zijn naar beheerders toe. Die mogen het echt wel weten als het mis gaat glimlach

Ik denk dat je deze bedoelde (ik heb hem aangepast). Normaal krijg je die foutmelding alleen als je met twee verschillende moodle-instanties op dezelfde server werkt en van de ene naar de andere gaat zonder af te melden.

$string['sessionerroruser2'] = 'Je loginsessie is verknoeid. Meld je opnieuw aan of herstart je browser.';
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Server fout

door Ger Tielemans -
Bedankt, ik heb me rot gezocht naar dit bericht! (Waar zit deze in de taal-file?) 
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: Server fout

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
in error.php knipoog
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Server fout

door Ger Tielemans -
stom,blush
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: Server fout

door m bossers -
Ik heb precies die melding waar jullie het over hebben.
Studenten worden als ze maar enigszins te lang (paar minuten) niets zitten te doen eruit gegooid en kunnen niet meer inloggen, tenzij ze hun cookies weggooien en browser herstarten.
Hetzelfde gebeurt bij leraren/admins.

Ik heb de site draaien bij een hostingpakket van Lycos, waar ze moodle bij aanboden (als oneclicksite).

Is dit typisch een geval van goedkoop=duurkoop ?
Of heb ik iets verkeerd ingesteld.

let dus: Ik kan niets aan de server veranderen / phpscript aanpassen.

Wie o wie kan mij helpen ?

Verdere specificaties:

moodle 1.7
shared server (by Lycos)
PHP 4.3.10 + 5.2.3
Database for sessions.

Alvast bedankt !

Gemiddelde van de beoordelingen:  -