Bruke Moodle til spanskopplæring?

Bruke Moodle til spanskopplæring?

ved John Steinar Bildøy -
Antal besvarelser: 4
Hei!

Halden Friskole i Norge skal bruke Moodle til begynneropplæring i Spansk for elever på 8. trinn.

Er det noen skoler i Danmark som vi kunne samarbeide med på dette feltet?


I svar til John Steinar Bildøy

Ang: Bruke Moodle til spanskopplæring?

ved Bente Olsen -
Billede af Translators
Hej John.

I Danmark tror jeg ikke du finder nogle folkeskoler (grundskoler), der bruger Moodle. Alle folkeskoler opfordres fra officielt hold (Undervisningsministeriet via UNI·C) til at bruge "SkoleIntra", som er et proprietært system og jeg tror at næsten alle folkeskoler abonnerer på det. UNI·C interesserer sig ikke for Open Source til undervisningen, de tilbyder kun leverandørejede systemer bl.a. også Blackboard. - Desværre

Mvh. Bente
I svar til Bente Olsen

Re: Ang: Bruke Moodle til spanskopplæring?

ved John Steinar Bildøy -
Gjelder dette også for friskolene i Danmark?

Kanskje det finnes en liten skole i Danmark som kunne tenke seg å komme inn i våres Moodle? (De nåes vel kanskje ikke her...)

I Norge står skolene fritt til å velge sitt LMS. De store her er Clas Fronter, Its-Learning og Ped-it.
I svar til John Steinar Bildøy

Ang: Re: Ang: Bruke Moodle til spanskopplæring?

ved Bente Olsen -
Billede af Translators
Her kan alle skoler også frit vælge LMS, også folkeskolerne. Men det frie valg resulterer ikke i mange forskellige valg. Nok også fordi at SkoleIntra er udviklet i tæt samarbejde med de danske folkeskoler. Fronter er i øvrigt også ret udbredt her, især på gymnasier vist.

Forresten så tror jeg slet ikke at der tilbydes spanskundervisning i den danske grundskole - heller ikke på friskolerne. Men friskolerne har en forening, se http://www.friskoler.dk/

Bente

I svar til Bente Olsen

Ang: Re: Ang: Bruke Moodle til spanskopplæring?

ved Bob Malcolm -
I Danmark bruger KU og TEC It's Learning (proprietært). NTNU i Norge bruger det også. De siger de har over 500.000 brugere. Hvis ikke det var et norsk projekt som fik succes og dermed adopteret af UNI-C var det aldrig gået så galt.