schooljaarafsluiting

schooljaarafsluiting

door Roeland Smeets -
Aantal antwoorden: 1

Dag,

Mijn naam is Roeland Smeets, ik ben nieuw op het Forum. Dus ik zal me kort voorstellen. Ik werk als mediathecaris en voorzitter van de ICT werkgroep op het Barlaeusgymnasium in Amsterdam.

Dit jaar was voor ons Moodlejaar, het eerste jaar dat we Moodle gebruiken en het gaat goed want een stuk of twintig van onze leraren gebruiken nu Moodle.

En.... ik heb een vraag, we willen de docenten duidelijk maken dat ze op het eind van het schooljaar materiaal dat ze niet meer gebruiken, zouden moeten verwijderen uit Moodle. 

Heeft iemand daar een document voor, een handleiding? 

Groeten,

Roeland Smeets

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Roeland Smeets

Re: schooljaarafsluiting

door Peter-Anne Wissema -
Je kunt docenten natuurlijk adviseren om dingen te verwijderen die ze niet meer gebruiken, maar wat als ze zich later toch bedenken?
Je kunt ook een serie backups maken met alle gebruikersgegegevens, en daarna een zelfde serie maar dan zonder gebruikersgegevens.
De serie zonder gebruikersgegevens zet je begin komend schooljaar terug over het bestaande heen. Zo heeft elke docent een schoon begin, waarin hij dingen die hij nog niet wil kan verbergen voor leerlingen.
Wij hebben voor wat betreft de content van vakken een duidelijke afspraak:
de docent is verantwoordelijk voor de inhoud van zijn/haar eigen vak (dus ook voor het verwijderen van overbodige zaken en het aanpassen van zaken)
Gemiddelde van de beoordelingen:  -