Ny versjon av en del språkfiler

Ny versjon av en del språkfiler

by John Harald Gartland -
Number of replies: 5
Picture of Translators
Nå er en del av språkfilene i Moodle gått over og oversatt.
Flere vil bli oversatt fortløpende. Oppdater språkpakken din i Moodle eller gå
http://download.moodle.org/lang16/

Norsk bokmål er forøvrig det eneste landet som har to oversettelser av Moodle:
- Ordinær bokmål
- Grunnskole bokmål

Jeg mener det er en luksus vi ikke har råd til i og med at det ikke er mange som oversetter Moodle til norsk. Da bør en heller prioritere en god oversettelse på ordinær bokmål.

Hvis det ikke er vektig motargumenter, foreslår jeg at grunnskolevarianten blir avviklet fra 1. august 2007.

Distribuer gjerne denne mailen hvis du mener den ikke når folk som har meninger om dette.

John Harald
In reply to John Harald Gartland

Svar: Ny versjon av en del språkfiler

by Alf Martin Johnsen -
Picture of Translators
Støtter synspunktene om kun bokmål og nynorsk. Det dreier seg likevel mest om begreper som "kurs" vs "klasse" og "Elev" vs "Student" eller "Kursdeltaker". Dette er så små endringer at de enkelt kan fikses for hånd for de som trenger det.

Alf Martin
In reply to John Harald Gartland

Ikke mye oppdateringer å spore her??

by Alf Martin Johnsen -
Picture of Translators
Hei, har sett på oppdatert språkfil - bokmål - og er glad jeg har sikkerhetskopi av min egen original. Her mangler det svært mye. Er det virkelig ingen som har en mer oversatt Moodle-versjon enn dette?

Jeg sitter nesten daglig med slik oversettelse og dette er arbeidsinnsats som bør komme flest mulig til gode. Min egen bokmåls-språkpakke (ver 1.8.x) er kommet ganske langt og jeg bruker den ved installasjon for kunder. Deler gjerne språkpakken med andre, og en kan godt bruke den som underlag for å fullføre den "offisielle" versjonen.

Alf Martin


In reply to Alf Martin Johnsen

Re: Ikke mye oppdateringer å spore her??

by John Harald Gartland -
Picture of Translators
Bare send det hit så skal jeg legge dem ut. Har fått skrive tilgang til oversettelses-katalogen. Burde kanskje prøvd å gjort en deling på arbeidet??
Slik at vi ikke jobber dobbelt...

John Harald
In reply to Alf Martin Johnsen

Re: Ikke mye oppdateringer å spore her??

by John Harald Gartland -
Picture of Translators
Jeg ser at de filene som en laster ned automatisk, kun blir oppdatert en gang i løpet av døgnet. En finner de nyeste filene inn i csv-fillagret.

John Harald
In reply to John Harald Gartland

Re: Ikke mye oppdateringer å spore her??

by John Harald Gartland -
Picture of Translators
Da har jeg fått en del språkfiler av Alf Martin som jeg har lagt ut på cvs-lagret og det har kommet inn i oppdateringen, så nå vil moodle-stedet være oversatt. Nesten alt i forhold til versjon 1.6.x og 1.7.x og mesteparten i forhold til 1.8.x. Usikker på hvordan det forholder seg til 1.9.
Men hvis en oppdaterer språkpakken nå, vil som sagt det meste være på norsk etterpå.

mvh.
John Harald