Hvordan endre logo?

Hvordan endre logo?

by John Steinar Bildøy -
Number of replies: 3
Hva gjør jeg om jeg vil legge fila moodlelogo.gif inn som ny topp på vår moodlesite?
In reply to John Steinar Bildøy

Svar: Hvordan endre logo?

by Tim Hanson -
Synsing: moodle er php basert slik som mambo. Har ikke sjekket, men bruk ftp og finn de forskjellige theme og velg en av de ,og kansje header.html

Som sagt bare synsing fra min side.
In reply to John Steinar Bildøy

Ny logo i Moodle

by Alf Martin Johnsen -
Picture of Translators
Hei, logoendring i Moodle er heldigvis enkelt:
  • Velg et design som har Moodle-logoen (eller en annen logo) fra før.
  • Hvert design har en egen mappe i mappen /theme. Ta derfor kopi av ønsket designmappe og gi den nytt navn, slik at du ikke herper originalen. smile
  • I f.eks. formal-white er det filene logo.jpg og logo_small.jpg som brukes på henholdsvis førstesiden og inne i et kurs.
  • logo.jpg er 100px høy og du kan velge bredde selv. Ikke lurt med bredere enn ca 500px, da navigasjonsboksen til høyre blir presset ut av stilling, dvs nedover.
  • logo_small.jpg er 50px høy. Samme anbefalinger for bredde som over.
  • header.html har en ALT-tag som kan vise navnet på din site - er som standard "Moodle". Se filvedlegg.
Ønsker du å gjøre flere endringer, må du inn i css for designet. formal-white er velstrukturert med 3 stilark for farger, fonter og layout.
  • fw_layout.css lar deg endre layout på nesten alle elementer. Her kan du også definere annen høyde på logoer, sette fast sidebredde osv.
  • fw_fonts.css bør du ABSOLUTT se nærmere på. Her kan du f.eks. endre font-familie og dermed endre fontene overalt med bare EN endring. Prøv det først.
  • fw_color.css lar deg endre farger overalt. Vær forsiktig med dette stilarket - det er vanskelig å sette sammen en fargepalett som fungerer godt.
Skal en logo bli pen, bør den enten lages med designets bannerfarge som bakgrunn, eller fades ut mot høyre i den fargen. Ser mange eksempler på hvor en bare har lagt inn en logo i en helt annen farge, og kanskje alt for bred, det er dessverre ikke pent - synes jeg.
Jeg skal legge ut en beskrivelse på www.efaktor.no om hvordan en kan tilpasse eget design.

Alf Martin
eFaktor
In reply to Alf Martin Johnsen

Svar: Ny logo i Moodle

by Tom Vestgård -

Hei, Alf M.

Meget god hjelp! -takk skal du ha...

mvh

Tom Harr Jakobsen

Ny moodler Smil

ImenteNorge