Moodle en VMBO

Moodle en VMBO

door Peter-Anne Wissema -
Aantal antwoorden: 5
Ik ben bezig om VMBO Basis (met LWOO) en kaderberoepsgerichte leerlingen te leren werken Moodle. Ik merk dat het voor hun lastig is als zij bij het ingeleverde werk een Engelse datum zien of als er wanneer ze een les openen dat ook in het Engels krijgen. Is hier inmiddels al een vertaling voor beschikbaar?
En dan nog een vraagje:
is het mogelijk om het blokje zoeken in forums uit te schakelen voor leerlingen?
En dan mijn laatste vraag:
hoe kun je voorkomen dat iedere leerling elke keer als iemand iets post op een forum een mailtje krijgt, de mailboxen van de leerlingen lopen hier erg mee vol, terwijl ze eigenlijk niks meedoen.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Peter-Anne Wissema

Re: Moodle en VMBO

door evelien roos -

Ik weet alleen het antwoord op je laatste vraag:

als je kiest voor 'wijzig forum' kan je hier aangeven of iedereen verplicht of niet verplicht lid moet zijn van een forum. Als ze lid zijn van een forum krijgen ze van elke bijdrage een mailtje. Nu kunnen je leerlingen zelf kiezen of ze lid willen zijn of niet. Overigens moet je er ook wel bij vertellen dat als ze een bijdrage doen in het forum ze de optie 'lid worden' moeten instellen op 'ik wil geen kopie....'.

Bij ons lezen leerlingen daar vaak over heen.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op evelien roos

Re: Moodle en VMBO

door Peter-Anne Wissema -

Dat klopt, dat doen ze bij ons ook. Vandaar dat ik eigenlijk op zoek ben naar een mogelijkheid om als beheerder centraal de e-mail uit te zetten.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Peter-Anne Wissema

Re: Moodle en VMBO

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
en wat betreft je eerste vraag: dat is een instelling in beheer/configuratie/configureer variablen -> locale: kiezen voor nld op windowsserver of  nl_NL voor Linuxserver
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Moodle en VMBO

door Peter-Anne Wissema -

Bedankt,

de eerste reacties van leerlingen beginnen binnen te komen (daar hebben ze altijd wat aanlooptijd voor nodig). Die zijn best enthousiast, zeker als je nagaat dat ik nog geen introductieles heb gedaan.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Peter-Anne Wissema

Re: Moodle en VMBO

door PeterJaap de Bruin -

Ik heb een gevarieerde opdracht gebouwd voor Basis3 en Kader3.
De forums lijken ze wel een beetje eng te vinden.

De eersten proberen eerst een (meerkeuze)toets, of sturen een eenvoudige opdracht in.

Kijk gerust eens mee in Woerden:
Hartelijke Groeten van PeterJaap de Bruin

In the curriculum of our technical students (14/15 yr) we introduced a webbased interactive module. We based it on a recent invention, a new type of combustion engine.

We invite you to visit and comment our efforts on this 3-way project:
- anytime / anywhere interactive student module
- micro-costs UX / ... installation, deposited Open Source code
- Archer TRICE, a powerfull concept

https://lesnet.minkema.nl/moodle/course/view.php?id=44
usr=moodle
psw=minkema

Best Wishes,

Ir. PeterJaap de Bruin
Minkema College VMBO

Gemiddelde van de beoordelingen:  -