Moodlemoot NL/VL 2007

Moodlemoot NL/VL 2007

door Hans de Zwart -
Aantal antwoorden: 17
Op 8 juni organiseert Ned-Moove van 15:00 - 21:30 de derde Nederlandstalige Moodlemoot. Deze keer wordt het gehouden op dezelfde locatie als de eerste Moodlemoot: het Minkema College in Woerden.

Het definitieve programma moet nog worden vastgesteld.

Blijf het nieuws rondom de Moodlemoot volgen via de moodlemoot.be site.

Inschrijven is vanaf nu al mogelijk via het inschrijfformulier.

Als je zelf een workshop of presentatie wilt geven dan kun je dat via hetzelfde formulier aangeven.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans de Zwart

Moodlemoot NL/VL 2007

door Hans de Zwart -

Moodlemoot 2007

Op 8 juni zal in de middag en avond de derde Nederlandstalige Mooldemoot worden gehouden. De Moodlemoot is, net als de eerste keer, op het Minkema College in Woerden, NL.
Een hoop mensen hebben zich al opgegeven. Het aantal deelnemers is niet onbeperkt. Geef je dus snel op!

Het gaat een goede middag worden met veel interessante workshops en presentaties. Een willekeurige greep:

  • Nolly Toenders praat over o.a. digitale rollenspellen en het gebruik van een Wiki.
  • Ger Tielemans doet "Moodle voor Zondaars", over waar je tegenaan loopt als je zelf de code gaat aanpassen.
  • Joost de Vries laat zien hoe hij Moodle inzet als toptalenpracticum.
  • Henny Jellema geeft weer een inspirerende presentatie over Hot Potatoes en Moodle.
  • Zelf geef ik een eerste live demo van de Edurep zoekinterface.
  • Hans van Gennip en Frans Eerkens presenteren hun onderzoek: "Inventarisatie van kritische factoren bij implementatie van een elektronische leeromgeving in school".
  • Susan Walther heeft het over coachend lesgeven.

Meer informatie over de Moodlemoot vind je op http://www.moodlemoot.nl. Inschrijven kan nog steeds via het inschrijfformulier.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans de Zwart

Re: Moodlemoot NL/VL 2007

door Hans de Zwart -

Moodlemoot 2007

De Moodlemoot komt steeds dichterbij. Het programma begint nu echt vorm te krijgen:

De keynote wordt verzorgd door Jocelyn Manderveld.

Daarnaast zijn er workshops/presentaties van de volgende personen (nog even onder voorbehoud):

Kris Gonnissen - Voorstelling van een aantal nieuwe modules
Nolly Toenders - Over het didactisch inzetten van o.a. een forum en een wiki voor het leerproces
Joost de Vries - Moodle als taalleeromgeving
Hans van Gennip & Frans Eerkens - Inventarisatie van kritische factoren bij implementatie van een elektronische leeromgeving in school
Henny Jellema - Hot Potatoes in Moodle
Susan Walther - Coachend lesgeven
Ger Tielemans - Moodle voor Zondaars
Kasper Boon - Het vaklokaal: integratie met Wikipedia
Jan Duijndam - Presenteren met Squeak
Henk Visser - Moodle in een nieuwe VMBO opleiding
Hans de Zwart - Edurep module

De Moodlemoot begint om 16:00 en eindigt om 22:00. Zie het volledige programma.

Inschrijven kan nog steeds: inschrijfformulier

Hopelijk tot de 8e!

Vriendelijke groet,

Hans de Zwart


Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans de Zwart

Meerij afspraken Moodlemoot NL/VL 2007

door Hans de Zwart -
Een aantal mensen zullen voor de Moodlemoot van vrijdag 8 juni ver moeten reizen.

Via dit forum (wel een account aanvragen op moodlemoot.be!) kunnen er afspraken worden gemaakt over wie met wie mee wilt rijden.

Vraag en aanbod is allebei welkom!

Voor de mensen die zich nog willen inschrijven.... Doe dat alsjeblieft snel. We moeten het aantal deelnemers aan de catering doorgeven!

Vr. groet,

Hans de Zwart
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans de Zwart

Jocelyn Manderveld is de Keynote spreker op de Moodlemoot

door Hans de Zwart -

Keynote spreker Moodlemoot


Op de Moodlemoot van 8 juni zal Jocelyn Manderveld een keynote verzorgen met als titel:

(Digitale) didactiek: hoe zat dat ook al weer?
Learning design als instrument bij het inrichten van uw Moodle-omgeving


jocelyn.jpeg

Drs. Jocelyn Manderveld is de drijvende kracht achter Passion4learning. Vanuit haar studie Onderwijs- en opleidingspsychologie aan de Universiteit van Tilburg, is zij gepassioneerd geraakt voor leren. In het bijzonder het leren binnen bedrijven, instellingen en andere organisaties. Haar passie ligt op het gebied van duurzaam werken en leren: aandachtsgebieden strategisch opleiden, opleidingsbeleid & -instrumenten. Passion4learning helpt organisaties bij het creëren en implementeren van inspirerende leertrajecten en –omgevingen, waarin het levenslang leren centraal staat.

Voordat Jocelyn Passion4learning oprichtte, was zij werkzaam bij Onderwijstechnologisch Expertise Centrum van de Open Universiteit Nederland. Tijdens de jaren die zij hier werkte als onderwijstechnologe heeft zij veel ervaring opgedaan in nationale en internationale onderwijs- en opleidingsvernieuwingsprojecten. Met het verrichten van onderzoek naar thema’s als e-learning en levenslang leren, heeft zij een gedegen expertise opgebouwd met betrekking tot leren en opleiden. Daarbij is Jocelyn de afgelopen jaren actief lid geweest van verscheidene internationale en nationale netwerken. Zo is zij lid geweest van het IMS Global Learning Consortium, alwaar zij deel uitmaakte van de IMS Nominating & Learning Design Committee. Daarnaast participeerde zij in verschillende Europese projecten en was zij ook lid van het Learning Networks for Learning Design. Op nationaal niveau was zij het aanspreekpunt voor Educatieve Content binnen de SURF/SIX expertise groep. Momenteel voert zij een project uit als projectmanager bij Surffoundation. Zij is daar verantwoordelijk voor het Europese project ‘The European Network of lifelong Competence development .

www.passion4-learning.nl (beschikbaar eind juni)
j.manderveld@passion4-learning.nl (beschikbaar eind juni)
jocelynmanderveld@tiscali.nl
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans de Zwart

Re: Moodlemoot NL/VL 2007

door Kris Gonnissen -

Dankjewel voor deze prachtige MoodleMoot. Goede organisatie, lekker eten!
Weer veel nieuwe impulsen gekregen om met Moodle verder op weg te gaan...

Groetjes
Kris

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Kris Gonnissen

Re: Moodlemoot NL/VL 2007

door Rob Joris -

Daar kan ik me volledig bij aansluiten. Ik hoop dat de inrichters van de workshops hun materiaal online zetten (voor zover ze dat nog niet deden), want de keuze ertussen was moeilijk.

Groeten

Rob

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans de Zwart

Re: Moodlemoot NL/VL 2007

door Lieve De Sutter -
Ik sluit mij volledig aan bij de andere deelnemers: prima gedaan! Mijn agenda is alweer gevuld met een pak materiaal dat ik moet uitproberen. Gelukkig is het bijna vakantie...
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans de Zwart

Programma Moodlemoot 2007

door Hans de Zwart -
Het programma van de Moodlemoot is vastgesteld. We hebben een zeer interessante keynote sessie van Jocelyn Manderveld en daarna elf presentaties/workshops die allemaal laten zien dat Moodle inmiddels volwassen geworden is: bij de meeste workshops staat de inhoud en niet de techniek centraal.

Bekijk hier het volledige programma.

Inschrijven kan nog steeds: grijp je kans!

Hopelijk ontmoet ik aanstaande vrijdag zoveel mogelijk Nederlandstalige Moodle gebruikers!

Tot de 8e!

Hans de Zwart
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans de Zwart

Re: Programma Moodlemoot 2007

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Hallo Hans,

Ik wil jou, de mensen van Minkema (en catering glimlach ), de sprekers en alle anderen die de moot mogelijk maakten heel erg bedanken voor de fijne avond. Het is toch altijd weer een hele organisatie om zoiets van grond te krijgen - je moet het maar willen op je schouders nemen.
Naar goede gewoonte was het voor mij een gezellig samenzijn met andere Moodlegebruikers, afgewisseld met enkele interessante sprekers. Natuurlijk veel te kort om met iedereen een praatje te maken, maar dat wordt dan hopelijk wel weer goed gemaakt de volgende keer.

Een oprecht dankjewel.
Koen
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Programma Moodlemoot 2007

door Peter-Anne Wissema -
Ik ben nu even lekker aan het nasudderen van een inspirerende moodlemoot. Ik wil mijn petje afnemen voor een ieder die een deel van de organisatie en uitvoering zo goed heeft verzorgd dat het wederom een moot is geworden waar iedereen niet alleen inspiratie heeft gevonden, maar zeker ook gezelligheid en de mogelijkheid om met mensen met hetzelfde enthousiasme te spreken.
Bedankt voor deze fantastische middag en avond.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Programma Moodlemoot 2007

door henny jellema -
Ik sluit me geheel bij dit bericht aan. En nog even speciaal voor Rob Delissen. Fijn, dat je zo bliksemsnel (!!!) Hot Potatoes ter plekke kon regelen.

En wat ik heel bijzonder vond was dat in de ruimte waar ik een workshop gaf en er een bijwoonde, geluid te horen was bij de presentatie. Dat overkomt me niet vaak. Om precies te zijn: dit was de eerste keer!

Hartelijke groeten van Henny Jellema.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op henny jellema

Re: Programma Moodlemoot 2007

door Rob Delissen -

Graag gedaan, Henny.

Er is voor alles een eerste keer. Ook voor een barbeque in de hal van de school...

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans de Zwart

Re: Moodlemoot 2007

door Helen Foster -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Hans, bedankt voor de fantastische MoodleMoot-organisatie. Ik verstond veel van het Nederlands en ik vond het heel interessant. glimlach Ook was het eten heel lekker! tong uit
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans de Zwart

Re: Programma Moodlemoot 2007

door Wijnhold Bolt -
Op vrijdagmiddag in je eigen tijd naar de moodlemoot, dan moet je wel een echte moodlelaar zijn. Ik heb me prima vermaakt en de nodige ideeën opgedaan. Wellicht dat we de na de volgende moodlemoot in België te gast kunnen zijn in Lelystad?
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans de Zwart

Re: Programma Moodlemoot 2007

door Sjaak Kamerling -
Mooie bijeenkomst in Woerden! Organisatoren, bedankt!
In één van de werkgroepen kwam ter sprake dat het klok-blok onder Firefox (letterlijk)niet draait. Nu kan het zijn dat er meerdere klok-blokken zijn. Zelf gebruik ik block_fancy_clock en dat geeft geen Firefox-problemen.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -