Signup velden

Signup velden

door ewout doe -
Aantal antwoorden: 7

Is het mogelijk om in moodle 1.7 velden toe te voegen bij de signup?

Op http://surveylearning.moodle.com/login/signup.php hebben ze ook extra velden toegevoegd. Graag zou ik dit ook willen. Zou iemand weten hoe dit moet?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op ewout doe

Re: Signup velden

door Hans de Zwart -
Hoi Ewout,

Om dit in Moodle 1.7 te doen zul je een beetje moeten hacken. Wat een bekende truc is, is om de taalbestanden aan te passen en daarmee de velden te hernoemen. Je moet dan wel even goed kijken bij welk veld je dit doet. Als je bijvoorbeeld het Skype-veld aanpast dan verschijnt je nieuwe veld nog steeds met het "bel me" Skype logo-tje.

In Moodle 1.8 (als ik jou was zou ik upgraden) kun je zelf makkelijk velden toevoegen. Zie het aangehangen screenshot.

Als je trouwens wilt weten welke partij je evt. zou kunnen helpen met het certificaat dan kun je kijken bij de Moodle Partners op Moodle.com.

Vr. groet,

Hans de Zwart

Bijlage adding_a_field.png
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans de Zwart

Re: Signup velden

door ewout doe -
Beste Hans,

Bedankt voor je reactie, maar het gaat mij niet om de profiel velden. Het gaat mij om de Signup velden. Dus dat men bij de registratie aangeeft bij welk bedrijf de desbetreffende persoon hoort.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op ewout doe

Re: Signup velden

door Hans de Zwart -
Als je in 1.8 een nieuw veld aanmaakt en dat "vereist" maakt dan komt die nog steeds niet op de signup pagina.

Je zult dus zelf iets moet hacken als je dat wilt. Kijk in de "login" directory naar signup.php en signup_form.php.

Succes!
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans de Zwart

Re: Signup velden

door ewout doe -
Is er iets bekend over een dergelijke hack? Ik gebruik moodle 1.7, dus geen 1.8. Ik heb nu bijna alles werkende in moodle 1.7, dus daarom nog maar geen update naar 1.8 glimlach
Gemiddelde van de beoordelingen:  -