blokken plotseling verdwenen

blokken plotseling verdwenen

door trudy k -
Aantal antwoorden: 3

ik heb moodle 1.6.4. draaien op een linux server , mysql =5.0.18, php=5.1.2

Bij alle cursussen (140 stuks) verschijnen sinds vanmorgen de "blokken" op de voorpagina en in de cursussen zoals ze default in een schoon nieuw vak te zien zijn. De docent past gewoonlijk deze blokjes aan. Juist deze aanpassingen zijn verdwenen.

De blokken kunnen per vak weer toegevoegd  (of verwijderd voor zover van toepassing) worden maar de inhoud van de html blokken zijn en blijven weg. Verder geen "erge" bijzonderheden nog kunnen ontdekken.

Ik heb een zeer recente backup van de database maar heb besloten dit toch niet terug te zetten omdat in de loop van de dag er allerlei dingen ingeleverd en gebeurd zijn.

Heeft iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn.???


Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op trudy k

Re: blokken plotseling verdwenen

door Christian Bokhove -
Een corrupe blocks tabel...
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Christian Bokhove

Re: blokken plotseling verdwenen

door Ger Tielemans -

Ja, maar als je daarna alweer nieuwe blokken bent gaan benoemen...

Als dit soort rare situaties optreden, duik ik meestal in de phpadmin en forceer het commando repareer alle tabellen.

HTML/blok is overigens erg gevoelig, met name op my personal page..
Ik adviseer daar om alle andere blokken links te plaatsen en slechts een groot HTMLblok rechts (met veel web 2.0 links) en de inhoud van dat blok steeds te bewaren. Omdat het een met een wachtwoord beschermde pagina is, is my page erg interessant.. je kunt zelfs weblinks opgeven waar je je wachtwoord in de aanroepstring verwerkt.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: blokken plotseling verdwenen

door trudy k -

Repareren lukte niet (meer??) maar dat jullie antwoord stelt me wel een beetje gerust.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -