leeg scherm na install.php

leeg scherm na install.php

door johan konings -
Aantal antwoorden: 5

Na enig onderzoek afgelopen dagen ben ik eindelijk zover gekomen dat ik mijn variabelen kon cnfigureren. Na het opslaan van de wijzigingen (tijd, statistiek etc.) kwam ik automatisch in het scherm http://www.hervion-ict.nl/moodle/admin/index.php, maar deze is nu leeg.

Het installeren van moodle op een webhost is volgens mij toch niet zo eenvoudig voor een ict docent zonder script-kennis.

Waar haal ik de nodige kennis (of huur de kennis in) om moodle te installeren?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op johan konings

Re: leeg scherm na install.phpPersoonlijk wil

door Christian Bokhove -
Persoonlijk zou ik de nieuw op te richten gebruikersvereniging willen vragen of er een pool van mensen die dat zouden kunnen doen, kan worden opgericht...
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op johan konings

Re: leeg scherm na install.php

door Jan Koen -

Hallo Johan,

Je  map Moodladata staat nog op een plaats waar je vanaf het web bij kan:
domains/hervion-ict.nl/moodledata
Een veilige plaats is in dezelfde root als waar [domains] in staat.

Dat is de root die je krijgt als je klikt op Files in DirectAdmin. Maak daar een map [Moodledata] en geef die op in je Moodle.

Groet,
Jan Koen

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Jan Koen

Re: leeg scherm na install.php

door Ger Tielemans -

Elke keer als je als admin de pagina /admin/index.php bezoekt voert Moodle een groot aantal controles uit: ik denk dat bij jou onderweg een van de controle processen niet wordt afgemaakt.

 (Ik voeg zelf in deze index.php pagina op een aantal plaatsen na het einde van een uitgevoerd blok iets in als echo "modules ok"; enz.

Het ziet er niet uit op het scherm, maar je weet tenminste waar het blijft steken.)

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: leeg scherm na install.php

door johan konings -
Bedankt voor je antwoord Ger, ik weet niet waar de fout lag bij moodle 1.6.4 maar na installatie van 1.7 kwam ik genoemd probleem niet tegen en kan ik nu aan de gang
Gemiddelde van de beoordelingen:  -