Problemen met bewerken van pagina

Problemen met bewerken van pagina

door Willem Bikker -
Aantal antwoorden: 5

Heeft er iemand een idee??

Als ik met mijn muis over het omlijnde onderstaande icoontje ga dan wordt het geen "handje" en kan ik dus niet klikken om de pagina te bewerken. Er verschijnt wel een "mouse over" tekst.
De andere niet omlijnde icoontjes werken wel...

Bijlage page_2.jpg
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Willem Bikker

Problemen met bewerken van pagina 2

door Willem Bikker -

Nog even een aanvulling op het bovenstaande:
Als ik het bronbestand van de pagina bekijk dan zie ik  wel honderden keren  ></><//></><//></><//></><// in het bestand staan. Ik denk dat ik hierdoor de pagina niet kan bewerken.

Hoe komt dit en hoe is het op te lossen.

Alvast bedankt.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Willem Bikker

Re: Problemen met bewerken van pagina

door Christian Bokhove -
Ik heb dit ook een keer gehad, maar heb twee omslachtige oplossingen gebruikt:
1. Het hele blok verwijderd
2. Rechtstreeks in de database de data opgezocht en verwijderd.
Niet ideaal
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Christian Bokhove

Re: Problemen met bewerken van pagina

door Willem Bikker -

Christian, bedankt voor je reactie.

Ik ben er sinds vanmiddag uit, wat heb ik gedaan:
in het bron bestand kwam ik "course/editsection.php?id=38", dit heb ik geplakt in de adresbalk toen opende de pagina in de html-editor. Toen op html weergave gezet en de hele reeks <--/--><--///--> verwijderd. Nu werkt het weer zoals het was.

Nogmaals dank voor het meedenken.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Willem Bikker

Re: Problemen met bewerken van pagina

door Christian Bokhove -
Hmmm...verrek...nu je het zegt, zo heb ik het ook een keer gedaan. Ik word een beetje vergeetachtig.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Christian Bokhove

Re: Problemen met bewerken van pagina

door Ger Tielemans -

Wat er meestal gebeurt is dat een docent bijvoorbeeld een mooie tabel met opmaak uit Word overpompt. Een webpagina en een webeditor zien dat wat je inplakt als een heel lange string. Je plakt als het ware deze hele lange string in dat editvenster. Elk veld heeft een grens. Is die grens berijkt dan kapt de editor de ingebrachte string af. Heb je pech, zoals hier, dan eindigt jouw verminkte string met een haakje open < maar volgt niet het haakje sluiten >

In dit geval wordt het schrijfhandje nog wel gezet maar is niet actief. Soms lijkt je pagina ook volledig in te storten. Het lijkt erger dan het is. Zoek in de database het juiste veld in de juiste tabel, veeg het veld en alles is weer ok.

Bijgevoegd een voorbeeld van vorige week, je ziet wel dat de grens erg ver ligt. Bij het met de hand invoegen van java applets kan hetzelfde gebeuren met haakjes open-sluiten. Het voordeel van de Moodle/filters vvor docenten is dat het daar niet kan gebeuren.

Bijlage afkap.png
Gemiddelde van de beoordelingen:  -