Google

Google

door ewout doe -
Aantal antwoorden: 3

Beste Moodle gebruikers,

Graag zou ik google toe willen staan om mijn hele site te indexeren behalve de inhoud van de cursussen. Ik weet dat in moodle zelf staat dat google als gast langskomt en de inhoud dus niet indexeert van de cursussen. Is dit ook echt zo? Heeft iemand hier ervaring mee? De site waar ik aan werk, zijn de cursussen namelijk toegankelijk door middel van een paypal plugin. Content van deze cursussen mag dus niet te zien zijn op bijvoorbeeld google. Is het handig om dit nog extra in te stellen in een robots.txt?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op ewout doe

Re: Google

door Pieter van der Hijden -
Pas vooral op met de overstap naar 1.7. Allerlei settings zijn daarin veranderd. Ongemerkt kunnen bijvoorbeeld alle forumbijdragen open staan.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Pieter van der Hijden

Re: Google

door ewout doe -
Ik draai nu al moodle 1.7, waar staan deze instellingen precies?
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op ewout doe

Re: Google

door Pieter van der Hijden -

Dat is nu juist het probleem. Ze staan overal en nergens en een simpel overzicht van alle instellingen is niet te krijgen.

Kijk vooral bij de site instellingen onder gebruikers | rechten | definiëer rollen. Daar kun je bijv. regelen dat gasten geen forums mogen inzien. Maar dit is allees bij elkaar een behoorlijk ingewikkelde materie waar het laatste woord nog niet over gezegd is.

Je kunt de zaak ook omdraaien: ga naar een bepaalde pagina waar gasten beslist geen toegang toe mogen hebben. Kopiëer de link. Log uit. Plak de link in het adresveld van je browser en kijk of je de bepaalde pagina zonder inloggen kunt benaderen. Dan weet je dat het niet goed zit. Niet schrikken glimlach.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -