moodledata permission probleem

moodledata permission probleem

door Jeroen Kleijn -
Aantal antwoorden: 3

Hallo,

Wij hebben onlangs onze moodle installatie naar een andere host verhuisd. We hebben ook meteen moodledata uit de moodle directory gehaald en in de root geplaatst.

We hebben nu een probleem met het uploaden van opdrachten:

Warning : mkdir() [ function.mkdir ]: Permission denied in /home/bonhoeffer/domains/bonhoeffer.nl/public_html/elo/lib/moodlelib.php on line 3781

ERROR: Could not find or create a directory (/home/bonhoeffer/moodledata/11/moddata/assignment/54/375)

Ik neem aan dat dit probleem ook andere activiteiten (die iets in moodledata willen wegschrijven) in de weg staat

Iemand een idee hoe dit probleem te verhelpen

groet

Jeroen Kleijn

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Jeroen Kleijn

Re: moodledata permission probleem

door Kris Gonnissen -

Dag Jeroen
Ik denk dat je je moodledata nu te "hoog" hebt geplaatst. Probeer het eens met /home/bonhoeffer/domains/bonhoeffer.nl/moodledata. En dan kan het nog een probleem van schrijfrechten zijn: 777 (of beter: 2777).
Succes!
Kris

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Kris Gonnissen

Re: moodledata permission probleem

door Christian Bokhove -
De hoogte maakt niet uit, ik heb gewoon /melodata in de root gezet (of dat slim is, is een tweede). Schrijfrechten dat zal het zijn.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Christian Bokhove

Re: moodledata permission probleem

door Jeroen Kleijn -

Hi,

Bedankt. Ik had zelf al in de config.php de directorypermissions op 00777 gezet, maar dat hielp niet. De systeembeheerder van onze hosting profider (stopt heel veel energie in het meedenken tav de moodle install!) mailde me later dat hij de permissions op 777 had gezet (waar en hoe weet ik niet precies) en dat werkte

Bedankt en groet (nu kan ik weer verder met de turnitin implementatie en dan later naar 1.6.3 upgraden; zo blijf je bezig)

Jeroen Kleijn
Bonhoeffercollege

Gemiddelde van de beoordelingen:  -