Aanmeldings plugin

Aanmeldings plugin

door ewout doe -
Aantal antwoorden: 7
Goedemorgen,

Veel lukt me al om zelf te doen wat betreft moodle, maar sommige zaken kom ik gewoon niet uit. Het volgende:

Je kunt een cursus beveiligen met een paypal plugin. Men moet dan betalen om de cursus binnen te komen. Echter als bijvoorbeeld een bedrijf haar werknemers de cursus wil laten volgen betalen ze hier éénmalig een bedrag voor. Alle werknemers moeten dan zonder te betalen de cursus binnen kunnen komen.

Voor andere mensen die niet in dat bedrijf zitten blijft de paypal plugin de beveiliging. Hoe doe ik dit? Moet ik de mensen van dat bedrijf toevoegen aan een groep en deze groep toegang geven tot de course?

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is en dat iemand zijn visie hierover wilt geven.


Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op ewout doe

Re: Aanmeldings plugin

door frank weissman -

Wat je doet is alle mensen van het bedrijf ( een digitale lijst vragen van het bedrijf) zelf importeren en aan de cursus toevoegen. Andere deelnemers komen automatisch in de Pay pall pagina terecht

Groet Frank Weissman

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op frank weissman

Re: Aanmeldings plugin

door ewout doe -

Ik zou dus ook de geregistreerde mensen van het bedrijf in een groep kunnen zetten en die groep toegang te geven tot de cursus?

Nog even tussendoor

Ik link in mijn footer naar een FAQ pagina. Echter staat deze FAQ pagina nu ook in het hoofdmenu. In het hoofdmenu hoeft hij niet zichtbaar te zijn. Ik wil er alleen naar linken vanuit mijn footer, dus alleen via die link moet die pagina toegangelijk zijn.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op ewout doe

Re: Aanmeldings plugin

door Hans de Zwart -
Ja hoor Ewout, het is geen probleem om een groep mensen van een bedrijf toegang te geven. In Moodle kunnen meerdere manieren van authenticatie en meerdere manieren van inschrijven voor een cursus naast elkaar gebruikt worden.

Omdat je op één plek gebruik maakt van de Paypal wil nog niet zeggen dat je nergens anders van een andere manier gebruik kunt maken.
Kijk maar eens bij http://jouwmoodle.nl/admin/uploaduser.php en vergeet vooral niet op het gele vraagteken te drukken.

Dan je tweede probleem. Moodle is geen content management systeem. Ik vermoed dat je je FAQ als bron hebt aangemaakt in de moedercursus (id = 1). Waarom maak je je FAQ niet gewoon een losse pagina op het Internet?
Een andere oplossing is dat je het hele hoofdmenu-blok verwijderd en opnieuw aanmaakt als HTML-blok. Je hebt dan zelf meer invloed over wat de gebruiker wel en niet ziet.

Succes!
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans de Zwart

Re: Aanmeldings plugin

door ewout doe -
Nog even een opmerking hierover. Hoe kan ik verschillende gebruikers van de website in een groep plaatsen en deze toegang geven tot een bepaalde cursus?
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op ewout doe

Re: Aanmeldings plugin

door Ger Tielemans -
batch-job als upload inlezen (zie oranje vraagteken op de admin pagina)
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: Aanmeldings plugin

door Hans de Zwart -
Voordat je klikt op het oranje vraagteken kun je wel het beste de taal even op Engels zetten (dat kan via de url plak er ?lang=en of &lang=en (de laatste als er al een vraagteken in de URL staat) achter.

De Engelse hulp bij dit item is namelijk wat uitgebreider dan de Nederlandse...
Gemiddelde van de beoordelingen:  -