Nog een keer : Bestanden (bronnen) delen van verschillende vakken

Nog een keer : Bestanden (bronnen) delen van verschillende vakken

door Verwijderde gebruiker -
Aantal antwoorden: 3

In september 2004 is er kleine discussie geweest over de mogelijkheid om bestanden 1 keer up te loaden en ze voor meerdere of alle vakken beschikbaar te maken, zonder dat de leerlingen er aan kunnen. In de toenmalige versie was dat niet mogelijk, maar er zou aan gewerkt worden. Kan dat al in de 1.5 versie (of hoger) ? Zo ja, dan heb ik nog niet gevonden hoe dat gaat. Kan iemand me hierbij helpen ?

Groetjes.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Verwijderde gebruiker

Re: Nog een keer : Bestanden (bronnen) delen van verschillende vakken

door Ger Tielemans -

Er zijn sindsdien diverse pogingen geweest, maar in de standaarddistributie zit het nog steeds niet ingebouwd. Andere ELO-leveranciers die standaard een repository hadden ingebouwd komen daar overigens ook van terug..

  • als je buiten moodle of in folder 1 materiaal opslaat kun je die naar elke cursus linken (maar is alles ook van buiten benaderbaar, dat staan de copyrights van uitgevers vaak niet toe.)
  • als je buiten Moodle centraal files opslaat kun je die met hyperlinks in het standaard HTML-blok  aanbieden. (vult minder het centrale cursus-scherm, maar zelfde copyrights probleem.)
  • Er is een blok waarme je bronnen algemeen ter beschikking kan stellen, ik heb het niet ingebouwd, weet niet meer waarom.
  • Er is een externe database DOOR, waarmee je bestanden in IMS/CP formaat met een plugin voor moodle als bron kunt importeren: deze is hoopgevend.
  • bij de portfolio zit ook een module reopsitory met files waarvoor je zichtbaarheidsgebied kunt regelen (wel lastig installeren)
  • Er is de module Object, later vervangen door de bron IMS/CP object, maar waarmee je een interne directorie-tree met vulling aan de docent ter implementatie kunt aanbieden. (mm.. maakt copie, geen link droevig
  • Ariadne plugin voor zoeken in archieven idem dito: maakt copie geen link)

  • Wij kijken op dit moment naar een PHP/MySQL mediaserver: Jinzora voor films mP3 en andere grote bestanden: wellicht is die af te schermen met simpele include config.php en daarna if islogin...
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: Nog een keer : Bestanden (bronnen) delen van verschillende vakken

door Christian Bokhove -
Ik ben ook gecharmeerd van DOOR, zeker aangezien HarvestRoad Hive voor 1 school echt te duur is. Heeft iemand al een Nederlandse versie overigens van DOOR (kan best vertalen, maar als hij er toch al is....
Gemiddelde van de beoordelingen:  -