Trobada d'experiències

Trobada d'experiències

per Jaume Bayó Pla -
Nombre de respostes: 11

Estic a punt de donar al tret de sortida d'una trobada a Banyoles (una primera proposta prodria ser el dissabte 5 de maig de 2007, no estem a final de curs encara, farà poc que hem tingut vacances, el curs estarà prou avançat...).

Està molt bé que tinguem un fòrum on explicar el que fem però també està bé el contacte personal. La idea seria fer unes petites explicacions de les experiències que hem realitzat i després anar a dinar, si fóssim molta gent podríem fer matí i tarda. Només espero per engegar la trobada a confirmar un mínim de mitja dotzena de propostes, aleshores amb el CRP del Pla de l'Estany hi posaríem fil a l'agulla per organitzar la trobada. Per tant si algú  està disposat a pujar o baixar a Banyoles a explicar-nos que fa digueu-m'ho (jbayo@iesbrugulat.net) i ja us tindré informats.

En resposta a Jaume Bayó Pla

Re: Trobada d'experiències

per Irene Pelegrí Colomer -
Hola Jaume,

Sé que l'ICE de la UdG s'ha plantejat la possibilitat d'organitzar una trobada de moodlers de girona. Perquè no parles amb ells? Estaria bé sumar esforços.

Irene
En resposta a Irene Pelegrí Colomer

Re: Trobada d'experiències

per Joan Queralt -
Imatge Traductors
Què seria? Una GiroMoodleMoot? Els de Can Fanga hi podriem venir? (amb passaport, això sí Complicitat
En resposta a Joan Queralt

Re: Trobada d'experiències

per Jaume Bayó Pla -
Com bon astrònom aficionat no crec en les fronteres i fins hi tot els de barçoviarialla si tenen alguna cosa a dir (o no) serian benvinguts (si ho tirem endevant, que d'una manera o altre ho farem).
En resposta a Jaume Bayó Pla

Re: Trobada d'experiències

per Jaume Bayó Pla -
Bé la cosa s'ha endarrerit però finalment sembla que ja està en marxa:

Primer de tot em presento.

Em dic Jaume Bayó i sóc professor de matemàtiques a l'IES Josep Brugulat de Banyoles. Aquest és el tercer any que treballo en l'entorn Moodle i el segon en ACME.

El setembre passat vaig assistir a la MoodleMoot a Tarragona on el darrer dia es van fer unes presentacions d'experiències en l'àmbit de l'xtec. Una de les conclusions que hi vaig treure és que més sovint hauríem de realitzar trobades d'intercanvi d'experiències.

Actualment tinc una llicència d'estudis de la modalitat B3 (mitja jornada) amb el següent títol:

"Aules virtuals de matemàtiques: autonomia en l'aprenentatge"

En la llicència pretenc dues coses. Per un costat donar eines que ens facilitin la feina i per l'altre reflexionar sobre el futur. Pots veure algunes de les coses que he fet/recollit a: http://phantom.xtec.net/jbayo/moodle/

(pots entrar com a visitant)

En aquest marc m'he plantejat amb el CRP del Pla de l'Estany fer una trobada d'experiències en l'àmbit científic/matemàtic tant des del punt de vista de solucions tècniques com d'experiències docents. També per completar la trobada ens estem plantejant ampliar a experiències transversals en Moodle (Equips docents, tutories, treballs de recerca....)
No ens plantegem obrir-ho a tot tipus d'experiències doncs ens fa por quedar desbordats, considerem que podem treballar amb un màxim de 100 persones.
La data que hem triat és el divendres 7 de setembre de 2007, depenen de la resposta en jornada de matí o matí i tarda i acabar amb una taula rodona sobre com enfocar el futur.

Si tot marxa correctament suposo que sortirà a la convocatòria d'activitats de formació però si teniu alguna proposta podeu contactar amb mi a:

jaumebayo@gmail.com

fins aviat.

Jaume Bayó


En resposta a Jaume Bayó Pla

Re: Trobada d'experiències

per Joan Queralt -
Imatge Traductors
En resposta a Joan Queralt

Re: Trobada d'experiències

per Victòria Oliu -
Hola a tots,

em dic Victòria Oliu i soc professora de Matemàtiques de l'IES la Bisbal. Fa dos cursos que treballo amb Moodle, en algunes classes d'ESO i Batxillerat, i n'estic encantada. Però tinc el convenciment que si som capaços d'ajuntar esforços entre el professorat, podem aconseguir vertaderes meravelles gràcies a les possibilitats del Moodle per compartir i facilitar la col·laboració.
Per això m'ha semblat molt necessària i oportuna la proposta d'en Jaume. Gràcies Jaume! Pots comptar amb mi pel que faci falta, Banyoles no em cau gaire lluny!

Viki
En resposta a Jaume Bayó Pla

Re: Trobada d'experiències

per Jaume Bayó Pla -
La cosa està en marxa, però de manera extraoficial

La idea és fer xerrades d'uns 20 minuts sobre alguna experiència que hageu fet o penseu fer. En principi sobre temàtica matemàtico/científica o temes transversals per no diversificar massa. M'agradaria acabar amb una tertúlia/taula rodona per parlar del futur.

El format que he pensat, si som forces, és de matí i tarda. De moment la gent comenta que millor per la tarda. Per espais no tenim problema i per tant si alguna hora necessitéssim dos espais no hi hauria cap problema.

Se que no és el millor dia però possiblement com aquest començament serà de boixos potser anirà bé fer una parada a Banyoles.

És una proposta oberta a tothom i del tot para-oficial (o informal), però estaria bé tenir una previsió dels que podem ser. matí/dinar/tarda). El preu del dinar no passarà de 15€. Depèn dels que siguem buscaré el lloc. Pel dinar tancaré la inscripció el dia 5. Si hi esteu interessats envieume un correu a jbayo@gmail.com.

A la meva pàgina web: http://phantom.xtec.net/jbayo/moodle/course/view.php?id=8
hi aniré penjant tota la informació que tingui.

Hi podeu entrar com a visitants o fer la inscripció, la paraula clau és: perqueno

Bé, espero que ens veiem


Aniré posant la informació de la gent que vindrà a la web: http://phantom.xtec.net/jbayo/moodle/course/view.php?id=8.
De moment avui dilluns sóm:
  • El projecte ACME. Sistema d’Avaluació Continuada (SAC) i Sistema d’Ajuda a la Resolució de Problemes (SARP). UdG - Jordi Poch
  • La utilització dels fòrums als cursos de ciències. Joan Queralt
  • El dessert: al vostre curs Moodle hi podríeu afegir un joc on jugarien junts gent de diferents Instituts amb els punts de les activitats que heu fet. David Pinyol
  • HotKeys i scripts per entrar equacions amb tex. Jaume Bayó
Animeu-vos!
En resposta a Jaume Bayó Pla

Re: Trobada d'experiències

per Victoria Bescos -
Hola Jaume,

Volia felicitar-te per la teva iniciativa. Em dic Victòria i sóc professora de Llatí i Grec a l'IES Baldiri Guilera de El Prat de Llobregat i professora del màster oficial de software lliure a la UOC.
Aquest dijous, dia 6, hi ha una sessió de Moodle a l'ICE de la UB destinada als formadors. Hi aniré i ja et comentaré. Potser, com ha dit la Irene, aniria bé que et possesis en contacte amb la gent que està fent sessions de formació per al professorat, de cara a tenir més informació d'experiències docents.
També i, malgrat que la teva reunió està orientada a les ciències i concretament a les matemàtiques, t'envio l'adreça del portal de clàssiques, on fem servir també Moodle. La persona a la qual et pots adreçar per tenir informació sobre Moodle i les clàssiques és Sebastià Giralt.

http://phobos.xtec.net/sgiralt/chiron/index.php

Si necessites qualsevol cosa, ja saps on sóc.
Una abraçada i enhorabona.

Victoria
En resposta a Jaume Bayó Pla

Re: Trobada d'experiències

per Jaume Bayó Pla -

Què més pot passar? Que s'acabi el món! però això no seria massa greu!

La pàgina on havia de posar totes les informacions de les trobades juntament amb el moodle de la llicència està mort. Tal com ens han deixat el començament de curs és l'últim que hem faltava.

Us envio com esta la situació de la trobada.

Em principi com sóm poquets el que hem confirmat la nostra presència per fer una exposició(practicament serà un seminari-tertúlia) , per no dividir-nos en matí i tarda penso que és millor fer-les totes a la tarda. De totes maneres si voleu venir al matí i quedar-vos a dinar estaré encantat.

Jo al matí segurament participaré (o realitzaré) en una sessió que volem fer al nostre centre d'introducció al Moodle pel professorat nou si n'hi ha d'interessat. En principi estava previst fer-la paral·lelament a la nostra trobada.

La gent que heu confirmat que vindrem sóm:

  • El projecte ACME. Sistema d’Avaluació Continuada (SAC) i Sistema d’Ajuda a la Resolució de Problemes (SARP). UdG - Jordi Poch

  • La utilització dels fòrums als cursos de ciències. Joan Queralt

  • El dessert: al vostre curs Moodle hi podríeu afegir un joc on jugarien junts gent de diferents Instituts amb els punts de les activitats que heu fet. David Pinyol

  • Estadística de 3r d'ESO amb moodle. Raül Fernandez

  • HotKeys i scripts per entrar equacions amb tex. Jaume Bayó

M'hauríeu de dir cap a quina hora us va bé ser a Banyoles, sobre tot tú Joan que vens de més lluny. També si voleu pujar (o baixar) a dinar! En funció de les hores quedarem a un lloc o altre (bar o centre). Estaria bé començar quan hi siguem tots, si algú arriba abans podem anar a fer una cerveseta o un café.