Agenda

Agenda

door Herman van Keulen -
Aantal antwoorden: 6

Hallo
Moodle kent de module agenda
Ik wil graag dat ingelogde leerlingnen in Moodle een eigen agenda hebben/kunnen beheren.
Is dat met deze agenda maogelijk?

Alvast bedankt voor je reactie.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Herman van Keulen

Re: Agenda

door Hans de Zwart -
Misschien begrijp ik je verkeer Herman, maar zit deze functionaliteit niet gewoon in de standaard kalender van Moodle? Er zijn daar vier soorten gebeurtenissen:
- Voor de hele website (door de beheerder aan te maken)
- Voor de cursus (door docenten aan te maken)
- Voor een groep in een cursus (door docenten aan te maken)
- Persoonlijk (door de leerling aan te maken).
De leerling kan zijn eigen agenda dus beheren. Jij kan die agenda als docent volgens mij niet zien...

Bedoel je iets anders?
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans de Zwart

Re: Agenda

door Ger Tielemans -
klopt, en de privé notities zijn ook alleen voor de leerling zelf zichtbaar.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: Agenda

door Herman van Keulen -
Bedankt,
Ik zou graag willen dat de docent de ook de agenda's van de leerlingen kan inzien om zodoende evt. planningen/taken te kunnen controleren.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Herman van Keulen

Re: Agenda

door frank weissman -

Technisch zou dat wel mogelijk moeten zijn. Maar ik vraag me af of het wenselijk is dat de docent checked of een leerling/student zijn haar taken wel uitvoerd. Met name de taken die de leerling zelf heeft vastgelegd voor zich zelf.

De eigen agenda is prive en is bedoeld als extra hulpmiddel voor de leerling.  Buiten de eigen agenda is er dus de groeps, cursus en algemene agenda. Deze zijn naar mijn mening bedoeld om taken, lessen etc te kunnen melden.

Ook zijn er de opdrachten (activiteiten) in moodle die op een datum kunnen worden gezet. Genoeg mogelijkheden voor controle zou ik zeggen. Maar eigenlijk is het beter wanneer een leerling zelf verantwoordelijk wordt voor zijn leerproces zonder constante controle van buiten af.

 

Frank Weissman

Weissman Onderwijs Advies

 

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op frank weissman

Re: Agenda

door Ger Tielemans -

Nog beter: overleg met de leerling of die behoefte heeft aan een meekijkende coach of niet en hou je aan die afspraak.

Login als heeft inderdaad privacy aspecten: kun je die optie uitzetten?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -