inloggen direct koppelen aan specifieke cursus

inloggen direct koppelen aan specifieke cursus

door André Poot -
Aantal antwoorden: 2
Ik ben nu een aantal weken Moodle aan het uitproberen en probeer kleine groepjes docenten enthousiast te krijgen om er (samen met mij) mee aan de slag te gaan. Uit de feedback die ik krijg blijkt dat ze de structuur nog als wat onoverzichtelijk ervaren. Nu kunnen ze op de eerste pagina een hoofdcategorie cursus kiezen, vervolgens op de volgende pagina een subcategorie en dan op de derde pagina uiteindelijk hun cursus. Deels is dit een bewuste keuze om de eerste pagina niet overladen vol met cursussen te krijgen.

Is er een mogelijkheid dat ze na het inloggen direct naar hun eigen cursussen worden geleid?
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op André Poot

Re: inloggen direct koppelen aan specifieke cursus

door Peter-Anne Wissema -
Wel als je met versie 1.6 werkt.

Je kunt daar via je configuratie/configureer variabelen in het blok "Varia" de optie my moodle aanzetten.
Een gebruiker krijgt dan op de startpagina na het inloggen alleen zijn/haar eigen cursussen te zien.

In versie 1.5 is dit wat lastiger, tenzij je in het startscherm alle cursussen binnen de categoriën zichtbaar maakt, het scheelt klikken, scrollen gaat sneller.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Peter-Anne Wissema

Re: inloggen direct koppelen aan specifieke cursus

door André Poot -
Ik heb het aangezet en met één leerling uitgeprobeerd, werkt goed. Ben benieuwd naar de reacties van m'n testers.

Bedankt!
Gemiddelde van de beoordelingen:  -