Integration af LAMS i Moodle

Ang: Integration af LAMS i Moodle

ved Jens Bruun Kofoed -
Antal besvarelser: 0

Hej Søren!

Hyggeligt, at der er andre, der også opdager LAMS!

Here's the story: Sidste sommer ledte jeg efter et decideret Learning ACTIVITY Management modul til Moodle og opdagede i den forbindelse, at der var blevet lavet et LAMS/Moodle integrationsmodul. Jeg testede det igennem på deres demoserver og tilbød efterfølgende at lave det danske interface. I begyndelsen af december blev LAMS 2.0 så frigivet og siden har jeg forsøgt at finde tid til at opdatere det danske interface. Eftersom jeg heller ikke er nogen ørn til programmering, har jeg været afhængig af vores programmør til at installere LAMS, og desværre har hverken han eller jeg haft tid til at få det gjort endnu. Det betyder blandt andet, at jeg ikke har haft tid til at teste det danske interface igennem. Når det sker, vil der derfor helt sikkert dukke nogle mærkelige sætninger op, som skal rettes.

Du kan selv hente og installere LAMS 2.0 fra ttp://lamscommunity.org/register/?return%5furl=%2fdotlrn%2findex og hvis du mailer til Ernie Ghiglione på ernieg@melcoe.mq.edu.au så gør han dig fluks til co-translator på det danske interface, som kan rettes online i et særdeles brugervenligt interface. Det vil være super, hvis du også kunne arbejde med på sagen!

Jeg ved i skrivende stund ikke, hvornår jeg får tid til at installere og gennemprøve integrationen på vores Moodle, men jeg skal sandsynligvis hen på den anden side af en konference i Norge midt i marts. Så tag endelig bare teten!

Bedste hilsner

Jens