Ik wil het icoontje wijzigen, site-bestanden beheren... zonder succes

Ik wil het icoontje wijzigen, site-bestanden beheren... zonder succes

door Terri Teacher -
Aantal antwoorden: 3

Blijkbaar loopt er het een en ander fout...
Samen met de buurman die toch wat meer op de hoogte is van PHP hebben we zitten zoeken waar het foutliep... maar zonder succes!

Om zo een beetje te schetsen wat er foutloopt, zie hieronder:

Wanneer ik het icoontje wil wijzigen van een gebruiker krijg ik volgend bericht:

Warning: mkdir(): SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 32532 is not allowed to access /home/hoibe/public_html/moodledata/users owned by uid 99 in /home/hoibe/public_html/moodle/user/lib.php on line 71
De veranderingen zijn bewaard

Wanneer ik Site-bestanden wil beheren krijg ik ook volgende berichten...

Warning: opendir(): SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 32532 is not allowed to access /home/hoibe/public_html/moodledata/1/ owned by uid 99 in /home/hoibe/public_html/moodle/files/index.php on line 654

Warning: opendir(/home/hoibe/public_html/moodledata/1/): failed to open dir: Success in /home/hoibe/public_html/moodle/files/index.php on line 654

Warning: readdir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /home/hoibe/public_html/moodle/files/index.php on line 655

Warning: closedir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /home/hoibe/public_html/moodle/files/index.php on line 666

Wanneer ik dan toch een nieuwe map wil maken krijg ik weer een reeks foutmeldingen...

Warning: mkdir(): SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 32532 is not allowed to access /home/hoibe/public_html/moodledata/1 owned by uid 99 in /home/hoibe/public_html/moodle/lib/moodlelib.php on line 1013

ERROR: Could not find or create a directory (/home/hoibe/public_html/moodledata/1///testmap)

Error: could not create testmap
Warning: opendir(): SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 32532 is not allowed to access /home/hoibe/public_html/moodledata/1/ owned by uid 99 in /home/hoibe/public_html/moodle/files/index.php on line 654

Warning: opendir(/home/hoibe/public_html/moodledata/1/): failed to open dir: No such file or directory in /home/hoibe/public_html/moodle/files/index.php on line 654

Warning: readdir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /home/hoibe/public_html/moodle/files/index.php on line 655

Warning: closedir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /home/hoibe/public_html/moodle/files/index.php on line 666

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Terri Teacher

Re: Ik wil het icoontje wijzigen, site-bestanden beheren... zonder succes

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Bekend en zeer vervelend probleem: meer info in de discussie over safe mode.

Ik denk dat de enige opties zijn om je host te overtuigen om safe mode uit te schakelen en als die dat niet wil te verhuizen naar een host die safe mode af staan heeft.

Tips over hosts die dat doen in de Nederlandstalige regio kun je hier op eenvoudige vraag krijgen knipoog

PS Kun je inloggen als jezelf voor forum-post ? Dubbel zo leuk converseren als je weet met wie.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Ik wil het icoontje wijzigen, site-bestanden beheren... zonder succes

door Terri Teacher -

hoi,

ja maar eigenlijk is dat niet zo veilig als die dafe_mode uit staat

ik denk dat het beter is het script aan te passen, dan de safe_mode uit te zetten.

ik kijk eens verder om het aan te passen en zo een oplossing te vinden.

als ik die gevonden heb, laat ik het zeker weten.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Terri Teacher

Re: Ik wil het icoontje wijzigen, site-bestanden beheren... zonder succes

door Hans de Zwart -
Moodle werkt niet wanneer in de PHP instellingen SAFE_MODE aan staat. Je kunt dit controleren door in te loggen als beheerder, dan te gaan naar menu beheer en te klikken op de knop php-info.
Daar kun je zien op SAFE_MODE aan of uit staat.

Als je Moodle draait op je eigen server kun je SAFE_MODE makkelijk uit zetten. Ik geloof dat je dat in het bestand php.ini doet.

Als je Moodle ergens laat hosten, dan zul je aan je hosting provider moeten vragen SAFE_MODE uit te zetten. Ik weet niet zo goed of ze dat doen.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -