Elgg blog integreret med Moodle

Elgg blog integreret med Moodle

ved Susanne Nyrop -
Antal besvarelser: 2
Jeg har hørt at elgg nu skulle være klar med en version som kan integreres med Moodle 1.6 og forstår det sådan at kursister og undervisere kan have en weblog som enten er åben, så den kan læses af alle, eller eventuelt lukket så den kun er for deltagere. Det er den åbne modus, som har min interesse. Et  problem med et lukket system som Moodle er, at det i nogen grad begrænser et frit flow af viden i web 2.0  -og dette kunne afhjælpes ved at give adgang til en elgg blog. 

Der ligger nogen problemer heri, for eks om bloggen skal kunne køre videre på serveren (og supporteres) som portfolio også efter at man er færdig på kurset.
Men der ville også være nogen helt oplagte fordele, som fx RSS feed opdatering og søgning.  For deltageren ville det betyde at noget af det som man lærer, også kan gøres synligt for andre og kommenteres/diskuteres, og følges op på  i fremtiden.

Har nogen tænkt sig at afprøve elgg blog  som Moodle modul?

mvh
Sus Nyrop
elgg.net/netopnyrop/weblog

I svar til Susanne Nyrop

Ang: Elgg blog integreret med Moodle

ved Ian Semey -
Hejsa,

Vi har monteret en elgg og opdateret moodle til 1.6.1+, så vi regner med at teste det ud. Jeg går stærkt ud fra at Thomas Ryberg her på eLL vil gå videre med at se hvordan det virker, han har vist tænkt sig at afprøve det på nogle specialestuderende, så vi får nogle erfaringer med det.

/Ian, e-Learning Lab på Aau (men fra d. 1/8 ansat ved Gyldendal)
I svar til Susanne Nyrop

Ang: Elgg blog integreret med Moodle

ved Jens Gammelgaard -
Billede af Translators

Hej Sus,

Vi har integreret de naevnte platforme med Typo3, saadan at du logger ind paa Typo3, og med samme login kan du gaa videre ind i Moodle og Elgg. Det kan ses paa www.samarbejdspladsen.dk Vi mener det koerer godt, og det giver meget fleksible indstillingsmuligheder for de forskellige rolletyper tilknyttet systemet.