Moodle 1.6

Moodle 1.6

per Joan Queralt -
Nombre de respostes: 12
Imatge Traductors
Ja sabeu que s'ha alliberat la versió 1.6 de Moodle. Aquest lloc ha estat alguns dies funcionant a mig gas mentre es feia l'actualització però ara ja funciona al 100%.

Per provar algunes de les noves característiques estem fent proves per veure què passa. Així, ara trobareu un bloc sobre bitàcoles (altrament dites blogs Somrient. Us proposo que hi practiqueu una mica per acabar de trobar-li les gràcies. Aviat ho farem servir als nostres cursos!
En resposta a Joan Queralt

Re: Moodle 1.6

per Manel Ramon -
Però pujar-lo a phobos, per exemple, no es pot ja que requereix MySql superior, comentant-ho pel Departament m'han dit que de cara al setembre ja estarà resolt. En sabeu alguna cosa?
En resposta a Manel Ramon

Re: Moodle 1.6

per Jordi Fontich Vicens -
Manel,

Els centres no tenen cap problema per fer córrer el Moodle 1.6, ja que la base de dades ja la tenen a
http://phantom.xtec.cat/mysql2

Els usuaris encara ens haurem d'esperar...
En resposta a Jordi Fontich Vicens

Re: Moodle 1.6

per Irene Pelegrí Colomer -
Sí, Jordi? Els centres ja hi són tots a phantom? Puc començar a provar amb 1.6?
Com puc saber si el centre de Cadaqués és ja a phantom o no? Com és que no ens han avisat?
Irene
En resposta a Irene Pelegrí Colomer

Re: Moodle 1.6

per Immaculada Vilatersana -
Hola Irene,
Per comprovar si el teu centre està a "phantom" jo ho vaig fer canviant el nom phobos per phantom de l'URL del centre i vaig comprovar que efectivament funcionava:
pe  -> phobos.xtec.net/cfa-elstarongers per phantom.xtec.net/cfa-elstarongers

Dir, també, que per altra banda el 19 d'abril el centre va rebre un c/e de info@xtec.net que s'havia modificat l'accés a la base de dades del nostre portal. En el seu moment m'ho vaig guardar i no vaig saber de que anava. Ara, tres mesos més tard, ho començo a entendre.

Salut,

Immaculada
En resposta a Immaculada Vilatersana

Re: Moodle 1.6

per Irene Pelegrí Colomer -
Gràcies Imma. Sí, avui ho he comprovat i la SES Cap de Creus ja és a phantom (de fet les dues adreces, phobos i phantom funcionen igual i no redirigeix), però el moodle personal encara no hi és.
Suposo que també haurem rebut el missatge però que, o bé se'ns va passar o bé ha arribat quan ja no hi érem al centre.
Irene
En resposta a Irene Pelegrí Colomer

Re: Moodle 1.6

per Jordi Fontich Vicens -
Ja he pujat l' 1.6 al
http://phobos.xtec.cat/cfajujol/moodle
i ...funciona!

Encara no l'he remenat gaire, però si que puc dir que
1. ocupa menys espai al servidor, ja que no cal pujar toooooots els idiomes. De fet només puja l'anglès, i després des de "configuració>idiomes" instal·les els que t'interessen... En total 19 M menys!
2. incorpora les bitàcoles!
3. Codifica els caràcters amb UTF-8. Què vol dir això? en principi estem a la última en quant a internacionalització de caràcters. Els pot llegir tots. L'inconvenient és que alguns servidors encara no estan preparats per servir aquests caràcters, i el mostren malament quan, per exemple  rebem els correus electrònics...

En resposta a Jordi Fontich Vicens

Re: Moodle 1.6

per Jordi Sanchez Colorado -
Jordi ( l'altre)
Una pregunta: Al pujar el 1.6 al teu espai personaql t'ha donat algun problema? per que a mi els cursos que he restaurat, dels que va posar el Juani  me'ls ha pujat però a la que entro en els cursos, les zones laterals estan en anglés - com si no respectes la eleccó d'idioma de la plataforma ¿?

Una altra cosa, per pujar-lo has esborrat el moodle anterior o simplement las copiat al damunt? Ho dic per què si es manté aquesta confusió d'idiomes pensave en borrar-lo i tornar-lo a pujar.

     Em pots respondre - si vols - ( si es que el fòrum és tancat ¿? ) al jorsanco@gmail.com

Gràcies
En resposta a Jordi Sanchez Colorado

Re: Moodle 1.6

per Jordi Fontich Vicens -
CFA Jujol no és un espai personal, és un espai de Centres.

Pel que fa als idiomes, desconec en quin punt es troba la traducció al català. Potser encara hi ha cadenes a mitges...

Potser ho podries consultar als fòrums de la traducció al català.
En resposta a Joan Queralt

Re: Moodle 1.6

per Rosa Maria Trias Capella -
Des de l'estiu que es va recomanar provar la nova versió de moodle mica en mica he anat fent proves i, per ara, tot m'ha funcionat a la perfecció. Hi ha però dues coses de les que no me n'ensurto.
  • Qüestionaris: O no funciona o no ho se fer funcionar, però, si vull que quan una pregunta es respon malament puntui negatiu (tal com es fa en els tests i suposant que estic fent una prova d'un sol intent) com ho haig de fer?. He provat de tot i no trobo com fer-ho. Les penalitzacions el que fan és baixar una mica la puntuació de la pregunta si es repon equivocadament però en el conjunt de la puntuació acaben sumant i no restant i en les preguntes múltiples on observo tants per cent negatius, tampoc veig que resti res. Ja n'haviem parlat i creia que algú havia dit que en aquesta versió ja es podia fer, però no ho sé trobar.
  • Tasques: Si en una tasca demano als alumnes que m'enviin un document, me l'envien i jo els hi vull retornar corregit, com ho puc fer? No trobo cap manera que no sigui enviant-los el document corregit com adjunt a un correu personal fora de la plataforma però si més endavant volem repassar o comentar alguna cosa a classe no va bé perquè no queda tot centralitzat.
Com sempre, gràcies per les aportacions que em pogueu fer. Jo intento anar aprenent per poder ajudar i repondre alguna pregunta algun dia.

Rosa Maria Trias

En resposta a Rosa Maria Trias Capella

Re: Moodle 1.6

per Rosa Maria Trias Capella -
Provant provant amb els qüestionaris he trobat una manera (no és molt pràctica, però és un camí) En el moodle 1.6 veig que es pot fer correcció manual, llavors només cal canviar els zeros de les preguntes mal contestades per la quantitat negativa que li correspongui segons la probabilitat d'error, -0,5 per V/F, -0,25 per resposta múltiple de 4 amb una sola resposta bona, etc.

Seguiré informant del que vagi trobant

Rosa Maria Trias
En resposta a Rosa Maria Trias Capella

Re: Moodle 1.6

per Lluís Puy -

Intentaré contestar a les dues qüestions que planteges:

QÜESTIONARIS: Si al disseny del qüestionari a cadascuna de les preguntes que fas (de resposta múltiple) tu dius que si et donen una resposta com a veritat i tu has dissenyat que no era correcta, pots aplicar un percentatge d'error que es descomptarà del total del valor del qüestionari.

Això també funciona en la versió 1.6.2

 

TASQUES: Jo diria que tens dues opcions:

PRIMERA: Pots incorporar al teu curs l'internalmail i llavors no et caldrà que retornis els teballs corregits per un correu extern al curs . Només caldrà que els retornis els treballs a través d'un fitxer adjunt.

 

SEGONA: Descarregar el fitxer que un alumne/a et trameti , en fas la correcció i després copiar i enganxar al lloc d'edició de la tasca de cada alumne.

No sé si he aconseguit explicar-me ... però si calen més aclariments no hi h cap problema en seguir amb la qüestió.

Salutacions: Lluís