- "Not for school, but for life we learn", Accepted as: Full Paper
- "The HMT-Work"-Network: Learning Through Common Projects". Accepted as: Brief Paper
- "Electronic Intercultural Communication - Building a Communication and Interaction Basis through Virtual International Exchanges across Continents", Accepted as: Brief Paper
Als AutorInnen standen hinter diesen Einreichungen:
Mag (FH) Kathrin Lind (JG01), Matthias Mayer, Petra Papst, Gabriella Ritter (JG02) und Peter Sereinigg. Unterstützt wurde dieses Autorenteam durch die DiplomarbeitsaspirantInnen (JG03), Daniel Binder, Verena Graf, Maria Hardinger, Sabrina Ovcak und Martina Scheer
Die Annahme an der weltgrößten eLearningkonferenz ist ein schöner Beweis, dass wir am richtigen Weg sind.
Die Papers werden jetzt für die proceedingfiles umgeschrieben und die Präsentationen vorbereitet - aber das hat ja noch Zeit, damit wissen wir auch, was wir im Sommer tun werden...
Dass es nicht so einfach ist hier angenommen zu werden zeigen die strengen Reviewbedingungen und die hohe Anzahl an Einreichungen (über 1000)
Auszug aus den Reviewbedingungen:
All AACE conference submissions are peer-reviewed by at least two reviewers, and usually three reviewers, who are members the conference's international Program Committee of experts in fields specifically matching the conference topics. Papers are subject to a double-blind review. Reviewers are required to provide the author with comments intended to improve the content, style, and other issues which should improve the quality of the article.
If the review results are not clear, at least two members of the conference's Steering Committee decide whether a paper can be accepted or not, and in which presentation category.
Peter Sereinigg