Ressourcegenbrug

Ressourcegenbrug

ved Bente Olsen -
Antal besvarelser: 6
Jeg har lavet en webside i et kursus. Nu vil jeg gerne genbruge den på et nyt sted. Er det muligt og hvordan gør jeg bedst det?
I svar til Bente Olsen

Ang: Ressourcegenbrug

ved Ian Semey -
Ellers skal man lave sin web-side som et scorm-objekt, så det kan flyttes :-O

(Ikke fordi det er nemt, men det kan lade sig gøre)

/Ian
I svar til Ian Semey

Ang: Ressourcegenbrug

ved Bente Olsen -
OK, det lyder som om klip/kopier-sætind er at foretrække.

Jeg har ikke meget begreb om hvad scorm egentlig er, men kan jeg undgå at sætte mig ind i det er det helt ok for mig smiler
I svar til Bente Olsen

Ang: Ressourcegenbrug

ved Christian Wahl -
Hej Bente

Jeg synes egentlig at du skulle overveje SCORM-pakkerne eller noget tilsvarende.

Grundlæggende importerer du en zip-fil til dit fil-bibliotek i Moodle. Zip-filen skal indeholde html-sider (der selvfølgelig er dit indhold).

En SCORM-pakke (zip-fil) er opbygget af en samling html-filer og en xml-fil der strukturerer html-filerne (SCORM forklaret i én sætning). Hvis du vil lave dine egne SCORM-pakker kan du downloade RELOAD fra http://www.reload.ac.uk/editor.html - på samme side kan du også finde en manual. RELOAD er en editor der kan samle html-filer i en SCORM-pakke. Det er ikke en html-editor, så indholdet i filerne må du lave i et andet program.

Hvis jeg ikke husker helt galt er det ikke engang nødvendigt at lave en fin SCORM-pakke til Moodle. Jeg tror man kan nøjes med at samle html-filerne i en zip-fil. Når man opretter indholdet på det enkelte kursus skal man bare angive hvilken html-side der skal vises først (her er jeg ude i lidt gætteri efter langtidshukommelsen).

Jeg har vedhæftet en lynhurtigt konstrueret SCORM-pakke.