Geen admin toegang meer na poging installeren H5P plugin.

Geen admin toegang meer na poging installeren H5P plugin.

door Marc Vandermeulen -
Aantal antwoorden: 2

Beste allen,

Ik had kleine, maar goed werkende Moodle 4 site (ik meen 4.0.2, maar zie verder).

Toen probeerde ik de H5P content plugin te installeren volgens deze instructies: https://h5p.org/moodle

Een lijst met checks werd getoond, allemaal met "OK" er achter.

Na bevestigen dat ik wilde installeren, komt na een tijdje een pagina met de meldingen "Informatie over de huidige release 4.0.3+ (build " 20220826") "

en "Je moet all de problemen over de installatie-omgeving die hierboven gevonden zijn, oplossen. Ga pas dan verder met het installeren van deze Moodleversie.". 

Een heel serieus probleem, want:

- De lijst die de problemen zou moeten oplijsten toont alleen kolomnamen (Naam, informatie, rapport, pluging, status ), en geen enkele lijn over een concreet probleem. Ik krijg dus geen enkele hint over wat ik zou moeten doen.

- Ik heb ook helemaal niet gevraagd van te updaten van 4.0.2 naar 4.0.3, enkel van een H5P plugin te installeren.

- Ik kan als admin niet voorbij deze foutmelding geraken (geen enkele menuoptie wordt nog getoond), ook niet  na clearen van browsercache en opnieuw inloggen, zelfs niet met een andere browser. Als leerling kan je blijkbaar wel nog inloggen en naar cursussen gaan.


Hoe kan ik hier uit geraken? Via command line of dergelijke? Ik heb wel volledige controle over de linux server (Debian).

Het mag bij vorige Moodle versie en zonder H5P plugin blijven, ik zou al blij zijn dat ik terug aan het site beheer kan.

Alvast bedankt,

Beste groeten van Marc

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Marc Vandermeulen

Re: Geen admin toegang meer na poging installeren H5P plugin.

door Marc Vandermeulen -
Ok, is opgelost door een antwoord van Visvanath Ratnaweera op het Engelstalige forum.
Gewoon de moodle/mod/hvp folder deleten en weer aanmelden als admin.

Blijkbaar veel info hierover op het specifieke H5P forum, sorry dat ik dat niet wist.

Beste groeten van Marc
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Marc Vandermeulen

Re: Geen admin toegang meer na poging installeren H5P plugin.

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
H5P zit standaard in Moodle vanaf een aantal versies geleden (3.9 als ik me niet vergis). De instructies op de pagina waarnaar je verwees zijn verouderd (voor 3.1).
Up-to-date documentatie voor H5P in Moodle op https://docs.moodle.org/400/en/H5P
Let op die docs-pagina's altijd goed op de Moodle-versie, zowel herkenbaar op de pagina als in de URL. Er verandert nog wel eens wat glimlach

Vriendelijke groet
Koen
Gemiddelde van de beoordelingen:  -