deelnemers zien elkaars namen

deelnemers zien elkaars namen

door Patricia Hazemeijer -
Aantal antwoorden: 4

Helaas is na de laatste update iets gebeurd waarvan ik niet weet hoe het komt. Maar je kan de gebruikers nu zien bij een cursus, en ik wil niet dat gebruikers elkaars namen zien. Het is namelijk geen groep die elkaar kent en in verband met privacy moet het dus onzichtbaar zijn. De lay out is veranderd en bij scorm pakket zie je de cursus en bij deelnemers de hele lijst met namen. Hoe draai ik dit terug? Ik ben al aan het zoeken maar kom er niet uit.

Bijlage Schermafbeelding 2022-09-09 181659.jpg
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Patricia Hazemeijer

Re: deelnemers zien elkaars namen

door Joost Elshoff -
Foto van Heel behulpzame Moodlers
Hi Patricia,

Een optie is om het volgende te doen in de rol 'Leerling' (student):
Ga naar Sitebeheer > Gebruikers > Permissies > Definieer rollen en bewerk de rol waarom het draait
Zoek de permissie moodle/course:viewparticipants en stel deze in op 'Niet ingesteld'.
Bewaar je aanpassingen.

Dit voorkomt dat deelnemers met de rol Leerling (student) de link naar de deelnemerslijst zien.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Joost Elshoff

Re: deelnemers zien elkaars namen

door Patricia Hazemeijer -

Hi Joost,

Dank voor je antwoord. 

Bij Rechten kan ik inderdaad naar definieer rollen en dan zie ik het item en via bewerken veranderen in "niet ingesteld" en daarna opslaan.

Voor mij even een puzzel maar denk dat t gelukt is! De verandering duurt misschien even voordat t live is, want zag nog niet direct dat t is veranderd. Had in de tussen tijd maar alle namen en voornamen veranderd in initialen zodat niemand meer herkenbaar was. Of moet ik nog meer instellen?

Bijlage niet ingesteld klikken en bewaren.jpg
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Patricia Hazemeijer

Re: deelnemers zien elkaars namen

door Joost Elshoff -
Foto van Heel behulpzame Moodlers
Die wijziging zou direct zichtbaar moeten zijn. Als je inlogt als deelnemer, zie je dan in de navigatie niet meer de optie Deelnemers (bij Boost t/m 3.11 in de navigatiebalk, bij 4.0 in de tabs boven de cursus).
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Joost Elshoff

Re: deelnemers zien elkaars namen

door Patricia Hazemeijer -
Ik heb inmiddels ontdekt dat ik er wel eentje had uitgeschakeld maar kennelijk niet de goede. Gebruikersprofielen (view details) bekijken is wat anders dan Deelnemers bekijken (course view participants), en dan heb je nog site en course, daar ben ik de mist mee ingegaan, nu is het helemaal verdwenen en geworden zoals ik had gehoopt. Thanks, het is uiteindelijk me wel zelf gelukt te doen dankzij je tip, gewoon beter lezen.
Bijlage image (2).png
Gemiddelde van de beoordelingen:  -