Dag Gemma,
Ik probeer de kwalificatiesdossiers zoals op s-bb.nl gegeven om te zetten naar een bruikbaar raamwerk.
Bijv:
https://kwalificatie-mijn.s-bb.nl/
Crebo 25737 (mag ook iets anders zijn want de dossiers zijn geharmoniseerd, hebben dezelfde structuur).
download:
https://kwalificatie-mijn.s-bb.nl/Details/DownloadDocument/709946
Structuur onder één crebo nr: Basis(B1) en Profiel (P1), Kerntaken (K1 etc). Onder de kerntaken de werkprocessen.
B1-K1: Installeren van elektrotechnische installaties ............................................................................................ 7
B1-K1-W1: Voorbereiden van elektrotechnische installatiewerkzaamheden ..................................................... 8
De beginnend beroepsbeoefenaar:
§ heeft basiskennis van wet- en regelgeving voor veilig werken aan of in de nabijheid van elektrotechnische
installaties
§ heeft basiskennis van relevante wet- en regelgeving op het gebied van Arbo en milieu
§ heeft basiskennis van de geldende voorschriften en normen voor de aanleg, assemblage en montage van de
elektrotechnische installatie
§ heeft basiskennis van persoonlijke beschermingsmiddelen
§ heeft basiskennis ten behoeve van het juist positioneren van componenten en kabels/leidingen voor
elektrotechnische installaties
§ heeft basiskennis van de functie en de werking van standaard elektrotechnische onderdelen
§ heeft basiskennis van de opbouw en de werking van standaard elektrotechnische deelproducten en
installaties
§ heeft basiskennis van elektrotechnische principes, zoals Ohm, Kirchhoff en Faraday
§ heeft basiskennis van gangbare omgevingsfactoren die de werking van elektrotechnische installaties
beïnvloeden
§ heeft basiskennis van materialen en middelen voor het installeren van elektrotechnische installaties
§ heeft basiskennis van montagetechnieken voor elektrotechnische onderdelen, bedrading, leidingen en
bekabeling
§ heeft basiskennis van duurzaamheidsthema’s in de eigen werkomgeving, zoals duurzame energie
§ heeft basiskennis van de omgang met grondstoffen en materialen, afvoer van afval en hergebruik
§ heeft basiskennis van circulaire economie in relatie tot het eigen vakgebied
§ heeft basiskennis van technologische ontwikkelingen, bijvoorbeeld van duurzame installaties en domotica
§ heeft basiskennis van klimaatadaptatie, in relatie tot het eigen vakgebied
§ heeft basiskennis van de energietransitie, in relatie tot het eigen vakgebied
§ kan duurzaamheidsproblemen binnen het vakgebied van de elektrotechnische installaties herkennen
§ kan elektrotechnische tekeningen en schema's lezen en interpreteren
§ kan technieken voor het assembleren en monteren van elektrotechnische deelproducten toepassen
§ kan technieken voor het bewerken van elektrotechnische bedrading en bekabeling toepassen
§ kan elektrotechnische onderdelen, bedrading en bekabeling monteren
§ kan technieken voor eenvoudige visuele metingen voor het testen van elektrotechnische installaties
toepassen
§ kan eenvoudige Nederlandse instructies en technische handleidingen lezen
§ kan vragen beantwoorden of reageren in het Nederlands waarbij elektrotechnisch vakjargon gebruikt wordt
§ kan componenten en kabels/leidingen voor elektrotechnische installaties positioneren
B1-K1-W2: Demonteren en repareren van elektrotechnische componenten en leidingen ................................. 9
en hier komt dat weer een lijst met werkprocessen (W2) behorende bij de kerntaak(K1) onder het basisprofiel(B1) als deel van de opleiding met crebo 25737 etc...
B1-K1-W3: Controleren en monteren van componenten in elektrotechnische installaties en systemen ........ 10
B1-K1-W4: Aanleggen van bekabeling voor elektrotechnische installaties en systemen ................................. 10
B1-K1-W5: Afronden van de elektrotechnische installatiewerkzaamheden ..................................................... 11
2. Generieke onderdelen ............................................................................................................................................ 13
Profieldeel .................................................................................................................................................................... 14
P1: Monteur elektrotechnische installaties ............................................................................................................. 14
P1-K1: Uitvoeren van en assisteren bij elektrotechnisch installatiewerk ........................................................... 14
P1-K1-W1: Samenstellen van (eenvoudige) deelproducten voor elektrotechnische systemen ........................ 15
P1-K1-W2: Oriënteren op en assisteren bij de aanleg van elektrotechnische systemen .................................. 15
P1-K1-W3: Assisteren bij het testen van elektrotechnische systemen ............................................................. 16
P1-K1-W4: Communiceren en afstemmen met betrokkenen ............................................................................. 16
Hoe dit te "vertalen", om als structuur in Moodle te plaatsen.