Manueel nakijken antwoorden

Manueel nakijken antwoorden

door Ann Coemans -
Aantal antwoorden: 1

Ik maak toetsen in Moodle. Bijvoorbeeld: kort antwoord vragen voor begrippen.  Ik geef de definitie en vraag de leerlingen om het begrip te formuleren als kort antwoord. Eén juist mogelijk antwoord, zou je dan denken... Toch slagen leerlingen erin om bijvoorbeeld ergens een spatie te zetten, zodat het antwoord als fout gezien wordt. Bijvoorbeeld: juist begrip = hoogteligging, antwoord leerling = hoogte ligging.


Ik ben op zoek naar een eenvoudige manier om per vraag alle antwoorden manueel na te kijken en dan eventueel toch goed te keuren waar nodig. Ik dacht... bij manuele beoordeling. Maar dat blijkt niet zo eenvoudig... Ik werk met willekeurige vragen. Bijvoorbeeld: de eerste 10 vragen zijn begrippenvragen uit een vragenpool. Dat betekent dat elke leerling een ander begrip krijgt bij vraag 1, bij vraag 2, bij vraag 3, ... Dat betekent dus ook dat ik de antwoorden op die vraag niet makkelijk en snel kan nakijken, omdat een begrip zowel voorkomt bij vraag 1, als bij vraag 2, als bij vraag 3, ...


Dus samengevat: kan ik alle antwoorden op een vraag op een eenvoudige manier gegroepeerd bekijken?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -