Leerpad in Moodle ifv remediering

Leerpad in Moodle ifv remediering

door Dennis Verdonck -
Aantal antwoorden: 3

Momenteel heb ik een cursus (gehele sectie) opgebouwd als leerpad (dit via 'beperkte toegang' en 'voltooide activiteit').

Dit lukt aardig: zo kunnen cursisten pas aan een volgende oefening beginnen als voldaan werd aan een aantal voorwaarden (indien niet voldaan wordt aan de voorwaarden is de volgende oefening lichtgrijs met melding dat ze nog niet kan geopend worden).


Wat ik nu graag zou maken ifv remediering:

- Wanneer er een onvoldoende wordt behaald => een oefening met remedieringsoefeningen wordt zichtbaar.(deze dient onzichtbaar te zijn voor 'geslaagden'). Ik zou dezelfde handeling kunnen doen zoals hierboven staat beschreven, maar wil in deze dat de oefening echt onzichtbaar is voor de 'geslaagden'. =>> Kan dit?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Dennis Verdonck

Re: Leerpad in Moodle ifv remediering

door Gemma Lesterhuis -
Foto van Heel behulpzame Moodlers

hoi Dennis,

met de voltooide activiteiten heb je de optie om te zeggen dat een activiteit bijvoorbeeld zichtbaar is wanneer voltooid + geslaagd of voltooid + gezakt. 

Dit werkt overigens wel alleen bij de activiteiten die je koppelt een geslaagd cijfer kan invullen, zoals Opdracht of Test activiteit. 

Wat je dus doet is de activiteit die alleen zichtbaar is voor onvoldoende resultaten, de criteria voltooide activiteit: bv Kennistoets - voltooid en onvoldoende. 


En bij de Kennistoets in dit voorbeeld vul je bij de toetsinstellingen bij "Cijfer" > "cijfer om te slagen" het cijfer dat behaald moet worden om te slagen. 


Vergeet niet om de bij de Kennistoets in dit voorbeeld de voltooiingscriteria in te stellen. 
Zoals bijvoorbeeld hieronder. 

Gemma

Gemiddelde van de beoordelingen: Nuttig (1)