Test: studenten zelf laten bepalen of ze het juiste antwoord willen zien

Test: studenten zelf laten bepalen of ze het juiste antwoord willen zien

door Marijke Zeer -
Aantal antwoorden: 3

Hi!

Ik ben bezig om tests te maken voor volwassenen. Is er een mogelijkheid dat mijn studenten zelf bepalen of ze het juiste antwoord zien na een poging of niet? Ik wil ze die verantwoordelijkheid namelijk graag geven aangezien het hun leerproces is en niet dat van mij. 

Dus: is het mogelijk dat een student na het doen van een test eerst de feedback krijgt (de score en welke vragen goed/fout zijn) en vervolgens ergens kunnen klikken om de juiste antwoorden te tonen? Ik heb de optie gevonden om direct het juiste antwoord te geven maar ik wil mensen ook graag de mogelijkheid geven om eerst zelf nog even na te denken over waarom het fout is.

Alvast bedankt voor de hulp!

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Marijke Zeer

Re: Test: studenten zelf laten bepalen of ze het juiste antwoord willen zien

door Peter Jonker -

Hallo Marijke, die optie is er in Moodle helaas niet. Peter Jonker

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Marijke Zeer

Re: Test: studenten zelf laten bepalen of ze het juiste antwoord willen zien

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Dat studenten dit zelf bepalen kan niet.
Je kunt het tonen van juiste antwoorden wel tonen onmiddellijk na de poging, 2 minuten na de poging of na het sluiten (datum) van de test.
De opties vind je onder "opties voor herbekijken" bij het tandwieltje -> bewerk test. Maak gebruik van de ?-tekentjes om de juiste impact van elke instelling te begrijpen. Nog meer info op https://docs.moodle.org/311/en/Quiz_settings#Review_options
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: Test: studenten zelf laten bepalen of ze het juiste antwoord willen zien

door Marijke Zeer -
Dank! Misschien dat de optie '2 minuten na de poging' iets is. Ik ga het even uitproberen.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -