Cesuur staat niet goed ingesteld

Cesuur staat niet goed ingesteld

door Jeany Aerdts -
Aantal antwoorden: 4
Hallo, 

Ik heb een Moodle omgeving gemaakt waarin de cesuur van een toets ingesteld staat op 22 punten. 
Een van de kandidaten heeft precies 22 punten behaald maar het resultaat wordt weergegeven als onvoldoende. 
Ik heb bij 'zet wijzigingen aan' - 'instellingen' - 'cijfer' - 'cijfer om te slagen' gezet naar 21,99 (ik heb ook 21 geprobeerd) maar dan nog blijft deze kandidaat een onvoldoende resultaat behouden zodra ik het heb opgeslagen.
Moet ik nog iets anders instellen?

Alvast bedankt voor de reactie. 
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Jeany Aerdts

Cesuur staat niet goed ingesteld

door Joost Elshoff -
Foto van Heel behulpzame Moodlers
Hoi Jeany,

Heb je misschien schermafbeeldingen van wat je precies hebt ingesteld? En wordt het onderhoudsscript cron.php correct uitgevoerd? Dat laatste kun je wellicht controleren bij de applicatiebeheerder van je Moodle-omgeving.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Joost Elshoff

Re: Cesuur staat niet goed ingesteld

door Jeany Aerdts -
Dag Joost,

Uiteindelijk dacht ik het gevonden te hebben in de 'letters'.
De cesuur staat goed ingesteld:


Het leek te maken te hebben met de 'letters' zie onderstaand. Deze heb ik aangepast en daarmee leek het verholpen. Maar...


Kandidaten krijgen standaard één punt erbij terwijl ze hier geen recht op hebben. (Zie onderstaand)

De kandidaat ziet dus alleen de totaalbeoordeling en niet het daadwerkelijke cijfer dat ze behaald hebben. 
Ik heb Moodle al nagelopen om de instellingen te vergelijken met andere cursussen maar ik kom er niet uit. Heb je toevallig suggesties? 

Alvast bedankt. 

Groet, Jeany
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Jeany Aerdts

Re: Cesuur staat niet goed ingesteld

door Joost Elshoff -
Foto van Heel behulpzame Moodlers
Hoi Jeany,

Interessant vraagstuk waar je mee werkt. Je hebt, zo te zien, in de cijferinstellingen van de opdracht in de cijferlijst ook 1 punt compensatie toegekend? Dat maakt het verschil tussen wat je in de kolom Cijfer en de kolom Totaal beoordeling ziet. In de eerstgenoemde kolom zie je het 'kale' cijfer/resultaat van de beoordeling, in de laatstgenoemde de verwerking van eventuele multiplicators en compensatiepunten, of zelf gebouwde berekeningen.

Die laatste kolom is ook de kolom die uiteindelijk in de cijferlijst bij de deelnemer te zien is. Als je beide wilt weergeven, zul je behalve de Opdracht ook een handmatig beoordelingsitem moeten maken, waarin je de berekening toepast met het extra punt.

Los daarvan zie ik dat je met een Letterbeoordeling werkt. Is het niet praktischer om maar twee waardes te gebruiken? Voldoende bij >= 60% en Onvoldoende voor < 60%? Dat is cosmetisch van aard hoor, maar je hoeft waarschijnlijk niet die tussenstapjes te maken.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Joost Elshoff

Re: Cesuur staat niet goed ingesteld

door Jeany Aerdts -
Dag Joost,

Bedankt voor je reactie! Inmiddels heb ik gevonden waar de compensatiepunten worden toegekend en bleek dit inderdaad het geval te zijn terwijl dit niet de bedoeling was.
Zonder je reactie was het niet gelukt!

Groet, Jeany
Gemiddelde van de beoordelingen:  -