Installatie "plaats moodle

Installatie "plaats moodle

door Franky Cornelis -
Aantal antwoorden: 3

Wat wordt verkozen voor installatie moodle

* zelf beheerde linux server

of

* installatie op een webhosting (via installatron)

rekening houdende dat er geen moodle kennis aanwezig is om te starten (wel aan het lezen en rond vragen naar best practices)

zal installatie worden voor >7000 cursisten

Mvg

Franky

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Franky Cornelis

Re: Installatie "plaats moodle

door Gemma Lesterhuis -
Foto van Heel behulpzame Moodlers

Hoi Franky

Met geen ervaring? Waarom niet hosting via een van de Moodle Partners?  óf als je toch graag in "eigen" beheer wil houden een partij die in iedergeval het server -en Moodle beheer gedeelte van je over kan komen + iemand die je bij praktische vragen kan helpen. 

Maar dat is mijn gedachte maar... 

Gemma

Gemiddelde van de beoordelingen: Nuttig (1)
Als antwoord op Franky Cornelis

Re: Installatie "plaats moodle

door Pieterjan Heyse -
Voor dit aantal gebruikers en als er geen voorkennis aanwezig is, zou ik een Moodle Partner durven aanraden (OpenEdu, Avetica).

Zie ook: https://moodle.com/partners/

Installatie op een shared hosting zal volgens mij wel lukken, maar de performance zal niet goed zijn vrees ik.

Als je dit zelf doet op een eigen server, kan je wel goede performance halen, maar dan moet je wel alles zelf doen, ook als het fout gaat.
Gemiddelde van de beoordelingen: Nuttig (1)
Als antwoord op Franky Cornelis

Re: Installatie "plaats moodle

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Wat je ook doet, de installatron-optie zou ik niet nemen: je weet dan niet wat er gebeurt en je leert niets bij. Als je het zelf wil doen: documentatie lezen en er aan beginnen glimlach
7000 gebruikers is veel en niet veel. Als die allemaal om 8:30 willen aanmelden dan heb je behoorlijk wat gerief nodig ...
Gemiddelde van de beoordelingen:  -