AMD modules

AMD modules

by Cor Visser -
Number of replies: 0

Ik gebruikte bij het maken van vragen in Moodle de scriptags met CDATA om zelfgemaakte grafieken in te voegen bij het aanmaken van vragen.

In de vraag werd dan aan de hand van de de door Moodle gegeneerde variabelen bv automatisch het bijbehorende grafiekje gemaakt. 

Dat gaat allemaal prima maar ja ik moest iedere keer heel veel code in scripttags zetten bij de vraag. Dat is niet handig en natuurlijk ook niet gewenst. Maar ja om de js code te testen wel handig.

De code om grafieken te tekenen is nu verder uitgebreid en zou het mogelijk moeten maken on studenten meer interactief te laten oefenen. De grafieken worden met svg gemaakt en dat werkt allemaal prima.

Na heel veel lezen en ik bedoel echt heel veel lezen in de niet heel veel van didaktiek gespeende documentatie ben ik gekomen tot het volgende:

Ik kan nu AMD modules maken. Ik heb mij door NodeJS,nvm,npm,grunt en noem het maar op heengeworsteld en kan nu src files builden minifyen etc.

En nu komt het.

Ik wil een vraag in moodle toevoegen en in plaats van de JS code in de vraag onder script tags te zetten de amd modules gebruiken.

En toen stond ik weer bij het volgende probleem. Hoe doe ik dat? Weer maar heel veel lezen maar het blijft wazig en ik kom er niet uit.

Ik zie dat er heel veel met php kan worden geinitialiseerd maar ook hier weer heel onduidelijk alom.

Je moet dan bijvoorbeeld require gebruiken noemt het maar op maar waar(en voornamelijk waarom) dat moet staat er dan weer niet bij

Dit alles hoefde ik niet te doen toen ik met de script tags werkte.

Een ander voorbeeld dat ik kon maken was een kleine applicatie voor een frequentieregelaar. De browserpagina met script tags werkt prima maar hoe nu met AMD en Moodle. Ik krijg er hoofdpijn van. Er zijn adviezen die zeggen lees de manual, nou dat heb ik gedaan maar ik mis schijnbaar iets en weet niet wat dat is. Ik baal als een stekker want dit schiet niet op.

leerlingen zouden lekker aan de knopjes moeten kunnen draaien zoals ik dat ook kan in mijn browser kan zonder Moodle. Ze zien bijvoorbeeld gelijk wat het effect is op de koppeltoerenkromme van de motor.

De vraag is dus heel concreet. Hoe kan ik bij het aanmaken van quizvragen of gewone paginas in plaats met scripttags AMD modules laden?

In hoeverre heb ik bij deze werkwijze met AMD de systeem(beheerder) van school nodig in Moodle?.

Opm. Ik heb lokaal een eigen moodle omgeving draaien dus kan wel alles uitproberen.

Ik hoop dat iemand mij kan en wil helpen dit op te lossen.


vr gr.  Guppie




Attachment freq.PNG
Attachment wisk.PNG
Average of ratings: -