installatieprobleem extra module's

installatieprobleem extra module's

door rob jansen -
Aantal antwoorden: 5

Volgends de handleiding hoef je slechts het zip bestand van de moudle uit te pakken en te plaatsen in je map mod onder moodle.

Dit lukt voor meerdere modules en tot zover gaat alles goed.

Ook het eventuele taalpakket is zo binnen te halen.

Echter er wordt dan gesproken over ga als admin in moodle ga naar

het onderdeel modules in beheer en je ziet daar dan de onderdelen verschijnen.

Daar houdt het bij mij op want ik zie geen nieuwe onderdelen en ook in mysql verschijnen geen nieuwe tabellen.

Heeft iemand een idee hoe ik dat kan oplossen? 

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op rob jansen

Re: installatieprobleem extra module's

door H Hak -

Ha Rob

Als alles op z'n plaats staat (na unzippen) klik je op configuratie en daarna op beheer.

Ik zie dan onderdelen in groene lettertjes met een vinkje erbij als e.e.a. geinstalleerd is.

Heb je gecontroleerd of alles uit de zip op de juiste plek staat?
Je kunt dit ook handmatig doen

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op H Hak

Re: installatieprobleem extra module's

door rob jansen -

Hoi Hans,

Ik heb alles netjes ge unzipt.

Alles staat in c:\moodle\moodle\mod\questionnaire

Bij het opstarten van moodle als admin ga ik naar configuratie/ beheer, ik zie hier dus niets nieuws

Mogelijk komt het door mijn extra moodle in het pad anders weet ik het ook niet.

Handmatige controle is goed maar hoe weet ik wie waar moet?

gr rob

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op rob jansen

Re: installatieprobleem extra module's

door Jean-Pierre Pawlak -
Heb je al gecontroleerd (zoals aangeraden in het Engelstalig Moodle forum) of je questionnaire niet een niveau te diep zit? Bij het unzippen wordt er nl. een map questionnaire gemaakt met daarin een map questionnaire (daarin zitten uiteindelijk de bestanden). Het is de bedoeling dat alleen deze laatste map op je server belandt. 
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op rob jansen

Re: installatieprobleem extra module's

door Rob Delissen -

Nadat je de map questionaire uitgepakt onder /mod hebt gezet, en de read.me hebt gelezen,  ga je, in de browser naar http://<je-moodle-installatie>/admin

Het phpscript dat daar gestart wordt kijkt of er nieuwe dingen staan onder /mod, en start de installatie. (o.a. het aanmaken van de nieuwe database-tabellen.

Als dat goed verlopen is (kun je volgen in de browser) vind je de nieuwe module onder beheer/modules.

Groet,

Rob

Gemiddelde van de beoordelingen:  -