MoodleCloud översättning

MoodleCloud översättning

av Hanna Björkqvist -
Antal svar: 5

Hej,

Jag märkte att vid flervalsfrågor i MoodleCloud, där endast ett svar är rätt, så blir översättningen "Blanda svaren" även om det på engelska står "Select one". 

Vet någon om det här är en grej man kan fixa?

Tacksam för alla svar!

Som svar till Hanna Björkqvist

Svar: MoodleCloud översättning

av Jeff Forssell -

Hej Hanna!

Nu har jag inte gjort det på några år, men det ser ut som det som finns i dokumentationen har kvar det som jag införde där om en svår detalj i det hela: "Hur hittar man vilken sträng i lang paketet som jag vill hitta?"

Har är sidan om dessa frågor: 

https://docs.moodle.org/37/en/Language_customisation

Det tar några steg, men jag hoppas att beskrivningen har med allt.

Helst borde det ändras i Sv lang package, men jag vet inte om det finns ett bra system för att samla in dessa fel.

Jag har gjort en sida med video om hur det funkade för mig 

https://tupomedia.se/wordpress/hur-man-oversatter-eller-korrigerar-textstrangar-i-moodle/

Fel? Förslag? mottages tacksamt! 

Som svar till Jeff Forssell

Svar: MoodleCloud översättning

av Hanna Björkqvist -

Tack för ditt svar Jeff!

Jag tror problemet ligger i att jag använder MoodleCloud, försöker man gå in på Language customisation eller Language packs kommer endast felmeddelandet "The feature you are trying to access is not available in MoodleCloud." fram.

Månne får man försöka kontakta Moodle Teamet som ansvarar för Cloudet, eftersom att problemet ju troligen befinner sig i själva språkpaketet som erbjuds på MoodleCloud...

Tänkte endå fråga ifall någon annan stött på liknanden problem och hittat en enkel lösning leende

Som svar till Hanna Björkqvist

Svar: MoodleCloud översättning

av Jeff Forssell -

Det bästa är om du kanske kan kontakta Moodle cloud och de ser till att felet rapporteras till de som uppdaterar Svenska språkpaket så att en ändring görs som kommer alla till godo. (Jag har inga erfarenheter av MoodleCloud)

Lycka till!

Du kanske kan skriva en varning om felet i ingången till testet under tiden felet består. 

Som svar till Jeff Forssell

Svar: MoodleCloud översättning

av Hanna Björkqvist -
Tack, precis så hade jag också tänkt lösa problemet tills vidare leende

Kontaktade MoodleCloud och rapporterade problemet, kanske det löser sig i framtiden!