UTF-8 en external database problemen met ë, è en é

UTF-8 en external database problemen met ë, è en é

door Serge Broos -
Aantal antwoorden: 2

PHP7, moodle 3.6.1 en MariaDB.
Onze school maakt gebruik bij authenticatie van de externe database. Deze database is ook MariaDB en UTF-8.
Daar de voornaam en achternaam ook mee moeten komen, importeren we die ook en laten we die updaten bij elke aanmelding.
De username en paswoord worden gebruikt voor de inlog. Dit lukt allemaal zeer goed tot we op een naam vallen met een diakritisch teken zoals ë, ö, é, è ... Op dat ogenblik worden we steeds naar de persoonlijke gegevenspagina gestuurd waar de voor- en achternaam ontbreken. In de database zijn die ook leeg. Gewone namen worden wel geïmporteerd.
Indien ik het teken in de externe database wijzig in bv. é dan lukt het wel. Iemand een idee hoe we dat kunnen oplossen????

Moodle staat ook volledig in UTF8.
Bedankt op voorhand.



Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Serge Broos

Re: UTF-8 en external database problemen met ë, è en é

door Gemma Lesterhuis -
Foto van Heel behulpzame Moodlers

Hoi Serge,

ik zag dat je deze vraag ook gesteld had op het engelse forum. Ben je met dit antwoord eruit gekomen? 


Voor diegene die tegen hetzelfde lopen bij deze de link naar het antwoord: https://moodle.org/mod/forum/discuss.php?d=385679#p1554854


Gemma

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Gemma Lesterhuis

Re: UTF-8 en external database problemen met ë, è en é

door Serge Broos -

Dag Gemma,

 

Bedankt voor je antwoord.
Ik ben er nog niet uitgekomen langs deze week, maar heb een oplossing uitgedokterd waarbij de diacritische tekens uit de namen verwijderd worden alvorens ze in de externe dbase terchtkomen. Ik houd zeker de link bij. Zal nog wel van pas komen. Bedankt voor de reactie.

 

Mvg,
serge

 

Gemiddelde van de beoordelingen:  -