Hvordan kan jeg dele kursinnhold som er laget i Moodle?

Hvordan kan jeg dele kursinnhold som er laget i Moodle?

by Jannicke Pedersen -
Number of replies: 2
Hvordan jeg få levert kursinnholdet fra Moodle til andre som bruker annen LMS? Ser at Quiz kan eksporteres til ulike formater, bl.a. XHMTL og det er jo bra.

Men hvordan får jeg eksportert annet innhold som er laget i Moodle? (Kursene er enkelt bygget opp med .html sider og videoer .mp4). Via sikkerhetskopiering får jeg filtypen .MBZ. Anbefales det til delingsformål? 

Noen som har tips eller andre anbefalinger?

Takknemlig for tips og veiledningersmile




In reply to Jannicke Pedersen

Svar: Hvordan kan jeg dele kursinnhold som er laget i Moodle?

by Alf Martin Johnsen -
Picture of Translators

Den beste metoden er å tilby hele kurset ditt til andre via LTI. Den er navnet som Eksternt innhold/LTI, avhengig av om du henter inn LTI-basert innhold fra andre steder eller skal åpne for at andre kan ta kurset på din portal fra sitt eget LMS.

Hvis du er Portal A og den som skal ha tilgang bruker Portal B, gjør du slik:

  • Aktiverer LTI på Portal A og setter den opp med offentlig og privat nøkkel, tilgangsURL osv. Se LTI-dokumentasjonen for dette eller kontakt oss.
  • Portal B bruker denne informasjonen til å legge til en LTI-aktivitet hos seg.
  • Når en bruker på portal B klikker på denne aktiviteten åpnes et nytt vindu og brukeren sendes med Single Sign On rett inn i kurset ditt i Portal A.
  • Når kurset er fullført, sendes fullføringen tilbake til Portal B.

Meget fleksibelt og du har full kontroll på eget innhold selv om du deler med andre. Når kurset skal oppdateres, slipper du med å endre kun ett sted, nemlig i Portal A.

In reply to Alf Martin Johnsen

Svar: Hvordan kan jeg dele kursinnhold som er laget i Moodle?

by Jannicke Pedersen -

Tusen takk for svar!

For å sjekke om jeg har forstått det korrekt:

1. Ulempen for vår kunde  vil være at de ikke kan gjøre tilpasninger av innholdet, i sin LMS. Korrekt? 

2. Vår kunde blir rutet videre fra sitt LMS til vår kursportal og kjører kurset i vår kursportal med vårt design og oppsett for varslinger, karakterbok og rapporter?

Takknemlig for svarsmile