Langzame Moodle app

Langzame Moodle app

door Wilco van den Akker -
Aantal antwoorden: 0

Goedemiddag collega Moodle gebruikers.

Wijn zijn Ranger Campus (www.rangercampus.org) en we houden ons bezig met het opleiden van wildlife rangers. Wij opereren over de gehele wereld en zijn sinds kort met Moodle aan het testen. Door de soms afgelegen locaties is het voor ons cruciaal dat we ook off-line onze content kunnen aanbieden. Dat kunnen we nu met de Moodle app maar we lopen tegen een performance probleem aan. We werken met SCORM pakketen met video waarbij ik er nu een test in heb zitten van rond de 270MB. Hier thuis, achter mijn PC en op mijn Iphone App met mijn snelle internet werkt het prima. Maar wanneer ik andere mensen laat testen hier in NED die ook gewoon zeggen dat ze snel internet hebben wil het pakket maar niet downloaden. Als het hier al niet werkt dan gaat het in de rest van de wereld al helemaal niet lukken. 

Zelf ben ik content ontwikkelaar en geen ITer dus ik zal niet weten wat ik daar zelf aan zou kunnen doen. Kan ik daar uberhaubt wat aan doen? En zo ja, wat? Zoals gezegd is offline kunnen werken via de App cruciaal! (We hebben reeds een custom skin app) De PC versie is niet zo belangrijk, de App moet het gewoon doen. 

Iemand ervaring hiermee? Wie zou ons kunnen helpen/adviseren?

Alvast bedankt!

Gemiddelde van de beoordelingen:  -