Geen minimumcijfer instellen?

Re: Geen minimumcijfer instellen?

door Richard van Iwaarden -
Aantal antwoorden: 0

Ik kom nog even terug op je antwoord Joost:

De waarde van 1,0 (of 10,0 bij procenten) invoeren in het veld Compensatie (Offset in het Engels) en een aangepaste multiplicator (0,9 is vrij gebruikelijk) toepassen in plaats van de standaardwaarde 1. Dat zou volgens mij overeen moeten komen met de veelgebruikte rekenmethodes in het Nederlandse onderwijs. 


Ik ben hier nog steeds mee bezig, maar als je het instelt zoals jij hierboven aangeeft, is 50 punten op de schaal van 0-100 een 5,5.

Op zich zit daar logica in omdat je ALLE cijfers vermenigvuldigt met 0,9 en ophoogt met +1. Maar het lijkt niet het gewenste effect voor docenten.

Wat docenten willen is dat alle scores tussen 0-10 (op een schaal van 100) het minimumcijfer 1 geeft. Vanaf dan gaat men pas tellen: een score van 20 is dus een 2, en een score van 50 is een 5 en geen 5,5 (zoals in jouw voorbeeld).

Inmiddels heb ik mijn docenten kunnen overtuigen van het feit dat ze gewoon geen rubrics meer moeten gebruiken waar een score van 0 uit kan voortkomen, hoewel Moodle dat wel adviseert.

Maar dit blijft toch iets doms in Moodle hoor. Zeker als je naar de opzet van de database hierachter kijkt:



Bij ieder gegeven cijfer wordt een rawgrademin opslagen in de database... Ik heb het even nagezocht in mijn database, maar bij geen enkele activiteit staat er iets anders dan de waarde 0.

Ja, bij grade-items kun je gaan rommelen... maar het blijft raar dat dit niet bv. bij de assignment module kan (want dat is toch waar docenten hun cijfer geven en dat is ook waar de studenten hun feedback bekijken.)

Gemiddelde van de beoordelingen:  -