Activiteitsvoltooingsrapport en groepen

Activiteitsvoltooingsrapport en groepen

by Vanessa Callebaut -
Number of replies: 2

Ik ben op dit deze moment een nieuwe functie aan het uittesten met mijn cursisten in Moodle.

In één van mijn modules heb ik 2 verschillende groepen, beiden hebben gelijkaardige activiteiten, beperkingen toegang ingesteld per groepering, verschillende data. Elke activiteit heeft dus een kopie, per groepering, met verschillende data.

Curusvoltooiing is ingesteld. Blok is zichtbaar. 

De cursist ziet echter in het activiteitsvoltooiingsrapport ALLE activiteiten verschijnen, ook die van de andere groep.

Is er enige manier om dit te omzeilen, zodat de cursist enkel deze te voltooien activiteiten voor zijn eigen groepering/groep ziet? Of kan ik als leerkracht de activiteiten van de cursisten als manueel voltooid markeren? De cursist zelf heeft momenteel geen mogelijkheid om een activiteit als voltooid te markeren, en dat moet ook zo blijven. 


Average of ratings: -
In reply to Vanessa Callebaut

Re: Activiteitsvoltooingsrapport en groepen

by Joost Elshoff -
Picture of Heel behulpzame Moodlers

Hallo Vanessa,

Kun je aangeven welk blok je gebruikt? In het blok met de naam Vooruitgang Voltooiing (Completion Progress in het Engels) kun je een blok per groep maken. Daarvoor moet je dan wel op de configuratiepagina van het blok onder Blokinstellingen op Toon meer... klikken om een groep te selecteren waarvoor de gegevens getoond worden.

Zo kun je dus ook per groep een nieuw blok toevoegen.

In reply to Joost Elshoff

Re: Activiteitsvoltooingsrapport en groepen

by Vanessa Callebaut -

Hey Joost,

Bedankt voor je snelle reactie.

Op dit moment gebruik ik het blok STATUS VOLTOOIEN CURSUS:


Het blok waar jij het over hebt, is blijkbaar en aparte plugin, deze hebben we momenteel nog niet in onze eigen Moodle. Zal dus nog moeten gebeuren. Maar er staat een upgrade op het programma eerstdaags, wil deze dan nog even afwachten.

Ik weet nu wel dat er een oplossing is, en dat is al een hele geruststelling, aangezien veel van onze leerkrachten met groepen werken.

Bedankt!!


Vanessa