Moodle update op synology

Moodle update op synology

door Medical Ameland -
Aantal antwoorden: 2

Beste mede moodle gebruikers,

Ik heb een tijdje geleden Moodle op mijn NAS DS218+ geïnstalleerd, nu vraagt Moodle om een update uit te voeren maar ik krijg de volgende melding (zie bijlage). Ik heb veel problemen gehad met mijn installatie van Moodle en later met mijn mail server. De experts (programmeurs) van synology zelf hebben dit moeten oplossen. Ik ben (zoals je misschien begrijpt) erg huiverig om dingen te gaan veranderen. Ik ben namelijk bang dat ik iets verkeerd doe, omdat ik niet exact weet wat ik moet doen, en dan weer met problemen kom te zitten. Ik ben hier zeker geen expert in, zou iemand mij kunnen uitleggen (liefst in Jip en janneke taal) hoe ik deze foutmelding kan oplossen?

Alvast hartelijk dank

Vriendelijke groet,
Richard

Bijlage ScreenShot068.jpg
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Medical Ameland

Re: Moodle update op synology

door Joost Elshoff -
Foto van Heel behulpzame Moodlers

Beste Richard,

In mijn ervaring zitten er haken en ogen aan de voorverpakte versie van Moodle die je op je NAS van Synology kunt downloaden. Ik ga ervan uit dat je wel bijvoorbeeld MariaDB als toepassing kunt downloaden en configureren, maar dat weet ik niet zeker. Als dat het geval is, zou ik daar beginnen, en dan proberen Moodle correct te installeren. 

Als je grootse plannen hebt met Moodle, kun je overigens waarschijnlijk beter iets met een cloud hosting oplossing doen, gezien de substantiële capaciteit (processor en RAM) die het van je NAS zal vragen. 

Gemiddelde van de beoordelingen: Nuttig (1)
Als antwoord op Joost Elshoff

Re: Moodle update op synology

door Medical Ameland -

Beste Joost,

Bedankt voor je antwoord, ik heb alles gedaan wat in moest doen. Ik heb my.ini geüdate maar helaas zonder resultaat. 

Ik ben inmiddels overgestapt naar Moodle online, dit werkt ook prima (eigenlijk nog beter). Ik ben nu zo vrij om een nieuwe vraag aan jou te stellen. Ik heb een .txt bestand geïmporteerd met vragen, nu zat er één vraag bij wat een foute vraag was (een stellingvraag). Ik wilde deze verwijderen maar kreeg een foutmelding  ( Kan gegevensrecord niet vinden in databanktabel qtype_multichoice_options).

Enig idee hoe ik dit kan oplossen ?


Vriendelijke groet,

Richard

Gemiddelde van de beoordelingen:  -