Woordenlijst verplaatsen

Woordenlijst verplaatsen

door Moodle Learning -
Aantal antwoorden: 2

Hallo allemaal,

Ik heb een woordenlijst gemaakt in een cursus waar ook begrippen inzitten voor andere cursussen.

Het probleem: wanneer deelnemers geen toegang hebben tot de cursus waarin de woordenlijst zit, kunnen ze de woordenlijst in een andere cursus niet raadplegen.

Ik zou graag de woordenlijst uit de cursus willen halen en verplaatsen naar de site startpagina, zodat deze in alle cursussen beschikbaar is en buiten een cursus om bekeken kan worden. Ik heb geprobeerd de cursus waarin de woordenlijst zit te back-uppen, maar ik weet niet hoe ik ik alleen de woordenlijst op kan terugzetten op de site startpagina.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

Gr. Hans

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Moodle Learning

Re: Woordenlijst verplaatsen

door Joost Elshoff -
Foto van Heel behulpzame Moodlers

Hoi Hans,

De handigste manier is de woordenlijst te exporteren als Moodle XML en vervolgens te importeren in een lege woordenlijst op de sitestartpagina. Aangezien woordenlijst-items worden gezien als gebruikersinteracties, krijg je bij een anonieme backup wel de ingestelde activiteit mee, maar niet de n items die je erin had gezet. 

Je vindt de exportmogelijkheden via het tandwielmenu (Boost-thema's) als je de woordenlijst hebt geopend, of via het blok Activiteitsinstellingen in andere thema's.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -