Cursus voltooid niet

Re: Cursus voltooid niet

door Hans B0s -
Aantal antwoorden: 2

Dag Hans en Gemma,

Ik heb een vergelijkbaar probleem. Met behulp van het "Moodle Gradebook" heb ik geprobeerd om enig inzicht in deze materie te krijgen maar dat heeft helaas niet tot een oplossing geleid.

Probleem:


De cursus is voldoende (5,5) maar de Cursus voltooid ziet dit niet?

Lijkt me een simpel iets maar om de een of andere reden wordt dit resultaat niet overgenomen.

Enig idee waar dit in kan zitten?


Bedankt,


Hans

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans B0s

Re: Cursus voltooid niet

door Hans B0s -

Update,


Even gewacht en nu heb ik dit.


Nog steeds niet in orde.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Hans B0s

Re: Cursus voltooid niet

door Gemma Lesterhuis -
Foto van Heel behulpzame Moodlers

Hoi Hans, 


je laatste screenshot zou voor mij opmaken dat het wel in orde is. 

Je activiteit "Toets" is namelijk groen gevinkt en ik neem aan dat je daar aangegeven hebt dat de activiteit afgerond is als een voldoende gehaald is? 
Je hebt Cursusvoltooiing volgens deze afbeelding ingesteld om naar de toets te kijken. En als die voltooid is, dat cursusvoltooiing ook afgevinkt wordt. En het blauwe vinkje toont aan dat dit gebeurd is. 


De eerdere inzending is ook correct in deze als het bovenste is wat je hebt gedaan. De cursusvoltooiing wordt geregeld vanuit de Cron. En afhankelijk van hoe vaak die draait en de taak instelling kan het dus "even" duren voordat het vinkje in de kolom cursusvoltooiing staat. 

Met andere woorden: er is een verschil tussen

  • Je hebt een activiteit die voltooid gevinkt wordt als een score behaald wordt.
  • Je hebt een cursusgemiddelde van 5,5 en dan mag de cursus pas voltooid zijn. 

Bij punt twee moet je bij cursusvoltooiing instellingen aangeven "cijfer" en daar wat het moet zijn, dan zat dit als een extra criteria meegeven worden. Hier is wel mijn waarschuwing dat je oplet bij het instellen hiervan, want het gaat echt om het gemiddelde van alle activiteiten die je in de cursus hebt staan in combinatie met hoe je "Moodle gradebook" hebt ingesteld. 


Gemma


Gemiddelde van de beoordelingen:  -