Europese wetgeving over privacy (AVG)

Re: Europese wetgeving over privacy (AVG)

door Arnout Vree -
Aantal antwoorden: 3

Hallo PeterJaap,

Goed om te horen dat je school serieus met de AVG omgaat. Ik denk zelf dat de ontwikkelingen van Moodle juist erg goed bijdragen aan dat beleid. 

Mijn advies is tweeledig:

1. Update jouw Moodle site naar 3.3.5 of 3.4.2 zodat je de tegenstand binnen je school kan gaan ombuigen

2. Upgrade in mei naar 3.5 want deze LTS versie zal de meeste aandacht gaan krijgen om GDPR-proof te worden.

En hou de tip van Gemma steeds voor ogen welke community plugins je gebruikt.


Hartelijke groet,

Arnout

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Arnout Vree

Re: Europese wetgeving over privacy (AVG)

door raymond smets -

Betekent dit dus dat alle linken naar andere sites dan niet meer werken?  Immers klinkt alsof je gegevens uitwisselt met een site d.m.v. LTI-achtige constructie.


Voorbeeld:

Je hebt een Moodle 3.1 (niet AVG proof) site waarin je een cursus hebt gemaakt. Deze cursus publiceer je (LTI).

Op een ander LMS wordt de cursus aangemaakt volgens jouw opgave (naam, url en beveiligingscode).

Dit LMS is AVG proof en jouw Moodle site niet.

Dan kun je dus niets delen via LTI?



gr,


Raymond


Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op raymond smets

Re: Europese wetgeving over privacy (AVG)

door Arnout Vree -

Hoi Raymond,

Je mag nog steeds content delen via LTI. En je kent ons advies om te upgraden zodat jouw site wel AVG-proof ingesteld kan worden.

Het is echter belangrijk dat je een verwerkersovereenkomst heb met de eigenaar van de LTI-provider, want die krijgt persoonsgegevens van jouw Moodle site binnen. 

Groet, Arnout

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Arnout Vree

Re: Europese wetgeving over privacy (AVG)

door raymond smets -

Hoi Arnout,

Bedankt voor je reactie.

Jullie advies wordt in daden omgezet.

Maar betekent dit dat bij de upgrade Moodle weer kan communiceren met het andere LMS waarmee ik een cursus via LIT deel?

Immers ik heb begrepten dat Moodle standaard vraagt naar voornaam, achternaam en email-adres bij een cursus die als LTI is gepubliceerd zodra iemand zich meldt via het andere LMS. En omdat dat LMS is ingesteld om data te minimaliseren de toegang een foutmelding geeft. En het schijnt niet niet vereist te zijn volgens de LTI-standaard.

gr,


raymond




Gemiddelde van de beoordelingen:  -