ik vroeg me af wat de standaard upload folder van moodle is

ik vroeg me af wat de standaard upload folder van moodle is

door Ilco Bosboom -
Aantal antwoorden: 4

hi 

vraagje 

ik heb ten minste 20 gig aan video bestande,

die ik in een centrale folder op mijn   vps server  wil plaatsen  in mijn moodle instantie.

 ter beschikken van toekomstige lessen - dit wil ik via sftp doen om tijd te besparen .alleen kan ik niet vinden waar moodle  bestanden naar toe upload  

mijn vraag is dan ook dan als volgd  

wat is de standaard folder locatie op de server waar bestanden  geupload naar toe worden

en hoe maak ik een algemeene map waar een docente acount bestanden vandaan kunne halen voor bestande in algemeen


alvast bedant aan de gene die mij een antword kan geven


Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ilco Bosboom

Re: ik vroeg me af wat de standaard upload folder van moodle is

door Richard van Iwaarden -

Hoi Ilco,


Dit kan wel, maar ik zou je echt adviseren om gewoon YouTube hiervoor te gebruiken. Ook op YouTube kun je video plaatsen die verborgen is en alleen opvraagbaar is via de link die jij kent (ofwel: anderen vinden de video's niet in een zoekopdracht)


De reden dat ik dit zeg is omdat Video-content een zeer snelle server vraagt, veel opslag kost, etc. 


Wil je het toch persé op je eigen Moodle, maar dan een repository aan. Hier wordt uitgelegd hoe dat moet:

https://docs.moodle.org/34/en/File_system_repository

Succes!

Gemiddelde van de beoordelingen: Nuttig (3)
Als antwoord op Richard van Iwaarden

Re: ik vroeg me af wat de standaard upload folder van moodle is

door Ilco Bosboom -

dankje voor je antwoord 

ik snap nu hoe het werkt 



Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ilco Bosboom

Re: ik vroeg me af wat de standaard upload folder van moodle is

door Ger Tielemans -

Een vraagje: wat gebeurt er - vanuit het perspectief van de school - met de door jou op Youtube geplaatste videos als je van school verandert?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Ger Tielemans

Re: ik vroeg me af wat de standaard upload folder van moodle is

door Richard van Iwaarden -

Kun je die vraag toelichten? Want je wilt vast iets weten... anders dan 'die video's blijven gewoon staan' glimlach

Gemiddelde van de beoordelingen:  -