computerinfrastructuur

computerinfrastructuur

door P H -
Aantal antwoorden: 3

Niet echt een Moodle punt, maar toch iets dat ik me afvraag.

Om Moodle, of een andere ELO, te kunnen gebruiken, moet in de school toch eerst de computerinfrastructuur goed in orde zijn.

Welk OS draaien jullie, welke server, hoe onderhouden jullie het netwerk, ... ?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op P H

Re: computerinfrastructuur

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers
Win2K, met win2K server
We gebruiken policy's om de pc's te beheren en msi-pakketten voor softwaredistributie. Werkt erg goed.
Installatie doen we met een zelfstartende image-CD met een kale windows2000 op die enkel een computernaam vraagt, de rest voorgeconfigureerd (1 CD per hardwareconfiguratie).
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: computerinfrastructuur

door tobe baeyens -
Wij hebben drie PC-klassen met een verschillende configuratie. In één klas draait alles op windows XP met windows server 2003. In de andere klas draait alles op windows NT. Deze klas gebruikt ook de logingegevens van de server. In de derde klas ben ik nu linux aan het installeren via K12LTSP. Hier kan je er alles over lezen. De eerste tests zijn veelbelovend. De investeringen zijn beperkt tot 770 euro.

Installeren van software gaat bij ons nogal moeizaam. Meestal wordt het installatiebestand op het netwerk geplaatst en dan op elke PC afzonderlijk geïnstalleerd. Gelukkig hebben wij brave leerlingen en moeten wij niet al te vaak programma's opnieuw installeren.
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op tobe baeyens

Re: computerinfrastructuur

door P H -

Heel interessant ivm die Linux, want zou dat toch ook wel graag mee beginnen op onze school, eerst wel dual boots.

Wij hebben momenteel ook drie PC-klassen, een klas met P4-2.4GHz pc's, een klas met P3 900MHz pc's en een klas met P3 450MHz pc's. De 2.4GHz hebben 512MB, de andere hebben 128MB RAM. Allemaal draaien ze Windows XP Pro SP1. De installatie gebeurt op 1 pc per klas volledig, dan via ghost cast verspreiden via netwerk over de andere. Dat gaat héél vlot, zo is eigenlijk op een uurtje tijd een hele klas geinstalleerd (image nemen en verspreiden).

De server draait Server 2003. Alle leerlingen hebben hun eigen account en via Policies en scripts worden veel instellingen gedaan (zeker nog niet voldoende, maar langzaam maar zeker uitbreiden knipoog). Maak ook gebruik van Mandatory Profile voor het profiel van de gebruikers te laden. Zo kan ik zonder probleem per klas een ander profiel laden, aangezien niet op alle pc's in de klassen dezelfde software staat.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -