Moodle update gaat mis, onbedoeld gestart

Moodle update gaat mis, onbedoeld gestart

door Koen Hollander -
Aantal antwoorden: 2

Hallo allemaal


Ik was vandaag druk bezig met het werken aan cursussen op Moodle waarna er waarschijnlijk een andere collega van mij per vergissing een update in gang zette. Hierdoor krijg ik als ik inlog continu de melding dat ik plugins moet updaten. 


Helaas is een update momenteel geen optie. Weet iemand hoe ik dit annuleer?


Alvast bedankt!

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Koen Hollander

Re: Moodle update gaat mis, onbedoeld gestart

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Nogal moeilijk, ook voor jou, te beoordelen hoe ver die update gevorderd is.

Een update bestaat uit twee delen, die onmiddellijk na elkaar moeten lopen zonder dat de site in gebruik is: een update van de code en een update van de database. Als alleen de code aangepast is en de update van de database nog niet, dan kun je de oude code nog terug zetten. Als er al iets van databaseupdate gelopen heeft, dan is de enige weg voorruit en die moet je dan ook zo snel mogelijk doen.

Wat ook kan is dat je extra plugins geïnstalleerd hebt. Die vereisen een minimum versie van de core code. Zodra je core update, wordt voor de plugins gecontroleerd of er een nieuwere versie van de plugin bestaat die deze core als minimum versie vereist.

Het veiligste is in elk geval een backup terugzetten van code en database die gelijktijdig genomen zijn..

Gemiddelde van de beoordelingen: Nuttig (1)
Als antwoord op koen roggemans

Re: Moodle update gaat mis, onbedoeld gestart

door Koen Hollander -

Hierbij nog een bedankje voor je bericht! Alles werkt weer.

Ik heb in overleg de PHP versie kunnen veranderen waardoor ik kon updaten.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -