Inschrijven

Inschrijven

door Mw. M. de Vlieger -
Aantal antwoorden: 4

Wij zijn dit schooljaar overgestapt van It's Learning naar Moodle. In It's learning zat de functionaliteit om een lijst met onderwerpen aan te maken waarop leerlingen zich konden inschrijven (voor bijvoorbeeld een presentatie) en waarbij je ook kunt aangeven hoeveel plaatsen ieder onderwerp had.

Is deze functionaliteit ook beschikbaar in Moodle?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Mw. M. de Vlieger

Re: Inschrijven

door Arnout Vree -

In de plugin database van Moodle zijn aanvullende plugins beschikbaar die zulke functionaliteit bezitten. Als ik zoek op 'booking' in deze plugin database, dan ik een paar nuttige plugins staan.

https://moodle.org/plugins/?q=booking


Hartelijke groet,

Arnout


Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Arnout Vree

Re: Inschrijven

door Kees Koopman -

Hi Arnout,

Heb jij -of iemand anders- nog een geweldig idee c.q. oplossing voor het volgende:

Ik wil dat een leerling zichzelf kan opgeven voor 'n activiteit. Er is plaats voor maximaal 30 personen.
De moeilijkheid: deze leerling kan opgeven of hij/zij alleen komt of dat hij/zij met twee personen.

Je raadt het al: als hij/zij met twee personen komt, dan moeten er ook twee personen op de beschikbare voorraad worden afgeboekt.

Mooie uitdaging, zo nét voor het weekend?  glimlach

Groet, Kees Koopman.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Kees Koopman

Re: Inschrijven

door Arnout Vree -

Hoi Kees,

Voor het weekend, maar nog in mijn vakantie... gemengd gevoel

Activiteiten zoals Reservation en Booking vereisen allemaal dat de persoon alleen zichzelf inschrijft. Mijn advies is om te kijken naar wat databank kan doen. Deze standaardmodule kan je heel ver configureren. Als je wilt kunnen we je uiteraard helpen. We hebben voldoende ervaring hierin.

Groet, Arnout


Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Arnout Vree

Re: Inschrijven

door Kees Koopman -

Hi Arnout,

Dank voor je reactie.

Ik heb even gedacht aan de databank, maar kon zo gauw niet bedenken hoe je daarmee rekent. Of is er een uitgebreidere plug-in die dit wel kan?

Inmiddels heb ik het pragmatisch opgelost met Reservation. Yeah!

Ik bied 30 inschrijfopties aan voor hetzelfde tijdvak (Ignore scheduling conflicts) en geef de inschrijver de kans om 1 plek te reserveren of  (maximaal) 2 reserveringen af te spreken. 

Een dergelijke opdracht komt vaker terug. In dit geval per voorstelling 30 plaatsen en dan 4 voorstellingen. Dat betekent handmatig 120 reserveringen aanpassen qua tijdvakvermelding. Is voor een keer al niet leuk, maar vaker zeker niet (RSI, ganglion, dat soort dingen). Dat gaan we geen tweede keer doen.

Maar voorlopig kunnen we voort glimlach

Groet, Kees.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -