mijn website loopt vast waar moodle op draait

mijn website loopt vast waar moodle op draait

door Patricia Hazemeijer -
Aantal antwoorden: 4

hoe kan het dat mijn website voor moodle vast loopt? bij mijn testen gaat u alles goed, maar bij de klant niet, daar is een vaste internet verbinding maar toch stopt  de module of keert niet terug naar de juiste pagina. mijn test account had dit probleem niet, dus ik ga er van uit dat alles goed is. ligt het dan aan mijn hosting? wie weet raad, het gaat om www.study247.nl/moodle

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Patricia Hazemeijer

Re: mijn website loopt vast waar moodle op draait

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Hier loopt die als een trein (voor zover ik als gast binnen kan). Ik merk wel dat je webserver geen https afdwingt, maar Moodle wel. 

Misschien eens wat standaard netwerk controles doen van daar uit: pingen naar de default gateway, pingen naar de moodle site, eens de route bekijken, ... 

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: mijn website loopt vast waar moodle op draait

door Patricia Hazemeijer -

zou het dan kunnen zijn dat de klant nog te veel oude geschiedenis in haar browser heeft waardoor bij een vernieuwde scorm pakket op mijn moodle site ze vast loopt doordat het systeem niet ververst?

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Patricia Hazemeijer

Re: mijn website loopt vast waar moodle op draait

door koen roggemans -
Foto van Heel behulpzame Moodlers Foto van Hoofdontwikkelaars Foto van Moodle HQ Foto van Vertalers

Geen idee. Cache leegmaken kan nooit kwaad.

Maar zo een vaag probleem kunnen 1000 zaken zijn. Je moet het proberen te versmallen - een lijstje maken van de dingen die er kunnen mee te maken hebben, een lijstje bijhouden van wat je allemaal geprobeerd hebt en wat het dus niet kan zijn... een uitdaging droevig

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op koen roggemans

Re: mijn website loopt vast waar moodle op draait

door Patricia Hazemeijer -

ik geef haar wel een nieuwe inlog met een nieuwe naam en mail adres, die nog onbekend zijn in mijn systeem. want hier testen lukt het prima en loopt er niks vast bij een frisse inlog. dan hoop ik dat ze het ook zo ervaart. bedankt voor het meedenken!

Gemiddelde van de beoordelingen:  -