Cursussen overzicht

Cursussen overzicht

door Christel Derkx -
Aantal antwoorden: 6

De student ziet momenteel alle cursussen in het overzicht, terwijl hier ook cursussen bij zitten die niet voor hem/haar zijn bedoeld. We hebben in de settings aangegeven dat een student alleen de cursussen zou mogen zien waaraan die gelinkt is, maar iets gaat hier niet goed.

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Christel Derkx

Re: Cursussen overzicht

door Gemma Lesterhuis -
Foto van Heel behulpzame Moodlers

hoi Christel,

op een afstand is dit moeilijk te beoordelen waar het fout gaat. 

Er zijn een aantal dingen die ik zo kan bedenken: 

  • Welk blok gebruik je op /my (mijn startpagina) voor cursisten? het blok zou moeten heten "cursusoverzicht" en wanneer er cursussen onderstaan  "mijn cursussen". 
  • Heb je al gecontroleerd of de cursisten toch niet aangemeld zijn op de cursussen? 
  • heb je gecontroleerd of de aanmeldingsmethode: gastentoegang niet aanstaat op de cursussen zelf. 

Veel succes

Gemma

Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Gemma Lesterhuis

Re: Cursussen overzicht

door Christel Derkx -

Hoi Gemma,

We hebben in bijgevoegd schermprint 1 cursus aan 1 cursist toegewezen, maar hij krijgt toch de mogelijkheid om onderin op de knop alle cursussen te klikken. Deze worden dan ook getoond.

Het blok heet inderdaad mijn cursussen. We hebben gecontroleerd of de cursist niet ook aan de andere cursussen is gelinkt, maar dat is niet het geval. Of ik moet iets compleets over het hoofd zien.

Waar kan ik zien of de gastentoegang aan staat op de cursus?

Wederom bedankt!

Groetjes Christel

Bijlage Alle cursussen.PNG
Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Christel Derkx

Re: Cursussen overzicht

door Gemma Lesterhuis -
Foto van Heel behulpzame Moodlers

Hoi Christel,


oh dat storende "alle cursussen" in dat blok. 

Ik neem aan dat je  geprobeerd hebt de link te verbergen door bij Sitebeheer > Plugis > blokken > opleiden aan te hebben staan Verberg alle opleidingslinks.


Je moet het wel controleren op een cursisten account. Mocht het niet weg gaan, dan kun je het "onderdrukken" door custom CSS toe te voegen aan je Thema. Lang geleden dat ik dat gedaan heb, dus ik heb de Custom CSS regel zo niet van bij de hand, maar als je handig bent daarin moet het je wel lukken. 


Gemma


Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Gemma Lesterhuis

Re: Cursussen overzicht

door Patricia Hazemeijer -

is dit ook waar je de privacy van de studenten kan regelen? zodat ze elkaars cijfers niet zien en dat ze zijn aangemeld als gebruiker niet zien? 


Gemiddelde van de beoordelingen:  -
Als antwoord op Patricia Hazemeijer

Re: Cursussen overzicht

door Gemma Lesterhuis -
Foto van Heel behulpzame Moodlers

hoi Patricia,

Nee dit is niet waar je de privacy van studenten kan regelen. Dit doe je bij rechten en rollen, zien mijn antwoord op je eerdere bericht. 

Even kijkende naar je PDF past dit niet helemaal in dit topic, en denk dat het handig is dat je hier even aparte vraag voor aanmaakt.


Gemma 

Gemiddelde van de beoordelingen: Nuttig (1)